موضوع «دانشگاه من» به جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد

۳۰ام بهمن ،

مسئول دبیرخانه دایم جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی، گفت: امسال جشنواره فرهنگی دانشجویان پزشکی ۶ بخش و ۶۴ زمینه دارد که موضوع «دانشگاه من» برای اولین بار به این جشنواره اضافه می گردد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محمود شریفی در رابطه با بخش‌های مسابقه‌ای جشنواره گفت: آثار دانشجویان در بخش‌های مسابقه‌ای جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ۶ بخش ادبی، هنری، پژوهشی، معارف اسلامی، نشریات دانشجویی و فناوری اطلاعات و با ۶۴ زمینه پذیرفته می‌شود.

وی افزود: در بخش معارف اسلامی رشته‌های مداحی(ویژه برادران)، سخنوری و کتاب خوانی(مشترک) به رشته‌های بخش‌های مسابقه‌ای جشنواره افزوده شده است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره با بیان اینکه شعار جشنواره «جوان متعالی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی» است بیان داشت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه سبک زندگی اسلامی ایرانی به عنوان یکی از ۴ مقوله مطرح شده در پرداختن به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان شده است و از طرفی جوانان به خصوص دانشجویان به عنوان طلایه داران این راه نقش بارز و ارزنده‌ای را می‌توانند ایفا کنند ما هم در دبیرخانه دایم جشنواره با پرداختن به این موضوع به عنوان روح کلی حاکم بر جشنواره سعی بر آن داریم تا قدمی کوچک در این راستا برداریم.

دبیر شورای طرح و برنامه جشنواره گفت: با توجه به الزام قانونی برنامه پنجم توسعه در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در جهت نیل به اهدافی چون اجرای عدالت در سلامت، درصدد برآمدیم تا به منظور ایجاد بستر مناسب برای حضور حداکثری مردم در مشارکت دراین برنامه به تکالیف قانونی محوله و پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور اهتمام بورزیم. بر همین اساس موضوع “فرهنگ سلامت با پزشک خانواده” به عنوان موضوع ویژه جشنواره معرفی شد.

شریفی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جشنواره فرهنگی، ۴سال از عمر خود را سپری می‌کند و از طرفی انتظار می‌رود تا این جشنواره که تنها جشنواره فرهنگی در سطح مخاطبینی چون دانشجویان علوم پزشکی است و نظیر آن را در دیگر سازمان‌ها و حوزه‌های مرتبط با مقوله فرهنگی نمی‌بینیم، به یک جشنواره تخصصی تبدیل شود به گونه‌ای که بتواند با پرداختن به تولیدات دانشجویان در مباحث فرهنگی مبتلا به روز و به خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت و درمان نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی اظهار داشت: بدین منظور محور موضوعی «دانشگاه من» به جشنواره اضافه شد تا دانشجویان بتواند آثار خود را در بخش آزاد متناسب با موضوعات محور موضوعی که برگرفته از چالش ها و مشکلات در پیش روی جامعه به خصوص حوزه دانشجویی است ارائه کنند تا شاید این خود فانوسی باشد در جهت ایجاد بصیرت و افزایش توانمندی در پرداختن به سبک زندگی اسلامی ایرانی.

مسئول دبیرخانه دایم جشنواره فرهنگی در پایان به زمان ثبت نام اولیه توسط دانشجویان در وب پایگاه اینترنتی دبیرخانه دائم جشنواره به نشانی http://farhangi.behdasht.gov.ir از تاریخ ۱۷ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت اشاره و اظهار امیدواری کرد دانشجویان بتوانند در این فرصت، آثار شایسته و مقبولی را به جشنواره ارایه کنند.

بنا بر این گزارش مسابقات تک رشته دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز در مجتمع فرهنگی رفاهی خزر آباد ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.