موضوع شهدای ترور زوایای مظلومیت کشور را به جهانیان نشان می‌دهد

حبیب الله بهمنی:

سینماپرس-گروه سینما/ سینمای دفاع مقدس نیاز انسان های آزادی خواه وبیدار منطقه است.

به گزارش سینماپرس، حبیب الله بهمنی تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که قرار است همزمان با هفته دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار شود در گفتگویی با روابط عمومی این رویداد سینمایی گفت: فیلم های دفاع مقدس در۳۰سال گذشته دچارنوسانات بوده ودربعضی ازمواقع هم دوران طلایی ودوره ای هم افول شدیدی تابع بر سیاست گذاری های فرهنگی داشته است ولی درحال حاضر دوره بازسازی سینماع دفاع مقدس را شاهد هستیم.
وی افزود: برای رشد سینمای دفاع مقدس فقط موضوعات کافی نیست بلکه عوامل متعددی دخیل هستند ومهم ترین آن سیاست گذاران ومدیران فرهنگی بشمارمی آیند.

به گفته وی سینمای دفاع مقدس دریک دهه اخیرسیر صعودی را شروع کرده اما با توجه به رشد کمی وکیفی نسبی آن، هنوز به نقطه طلایی خود نرسیده است چرا که در وقایع جنگ به اندازه ی سوژه فراوان است که سال های سال می توان سینمای دفاع مقدس را دراوج نگه داشت.

بهمنی با اشاره به اینکه مهمترین عامل رشد این ژانر پرداخت واقع گرایانه وساختارهای هنری آثاراست افزود: در برهه ای از زمان پرداختن به موضوعات مختلف جنگ وانقلاب به عنوان کلیشه یا شعار نگاه می شود وبعضا به عنوان آثاری بی کیفیت وبدون بارمعنایی و پیامی رواج داشت اما خوشبختانه، در سینمای امروز کشور فیلم های این ژانر جزو مفاخر سینمایی محسوب می شوند.

وی، همچنین، عنوان کرد: باید بپذیریم که سینمای انقلاب ودفاع مقدس نیاز جامعه ایران یا حتی گسترده تر نیاز مردم منطقه است چرا که درکشورهای همسایه ویا سایرکشورها امروز شاهد مقاومت ها وبیداری انسان های آزادی خواهی از جنس انقلاب ومقاومت مردم کشورمان هستیم.

این کارگردان سینما درادامه با بیان اینکه ملت های زیادی از ببیندگان وآموزش گیرندگان مفاهیم مقاومت و الهام گیران فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس ما هستند خاطر نشان ساخت: ملت ما مدعی است برای سایر کشورها حرف وپیام دارد لذا باید به بحث و بعد فرهنگی هنری سینمای دفاع مقدس جدی تر، اصولی تر و زیربنایی تر توجه کرد تا به آرمان ها و افکار پیش رو نزدیک تر شویم.

بهمنی هنرسینما را یکی از مهمترین ابزارهای راه انتقال مظلومیت انسان های ستم دیده دانست وگفت: مهمترین جایگاه این انتقالات مفهومی درقالب هنر همین برگزاری جشنواره مقاومت است وپرداختن به موضوعاتی همچون شهدای ترور یا بیداری اسلامی قطعا زوایای دیده نشده مظلومیت کشور ما را به جهانیان نشان خواهد داد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: به نظرمن قبل ازاینکه سیاست ها برای جشنواره ها برنامه ریزی شود به خصوص جشنواره موضوعی همچون دفاع مقدس بهتر است زمینه های را برای تولید مناسب درجامعه بوجود بیاوریم تا دستاوردهای مطلوب تر وتخصصی تری را ارائه کنیم.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری سازمان سینمایی کشور با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی، مقاومت و بیداری اسلامی، مقابله با استکبار جهانی، تروریسم و صهیونیسم بین الملل در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۵۱۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.