موفقیت بانوی کارآفرین در ناوگان حمل و نقل پس از ۱۳ سال انتظار

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک بانوی کارآفرین، پس از ۱۳ سال انتظار برای رسیدن به موفقیت و تصاحب بخشی از ناوگان حمل و نقل به نام زنان، بالاخره به خط پایان رسید.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، این بانوی میانسال سخت کوش که معصومه آهوان نام دارد و سالها در شغل معدن، سرسختانه کار کرده، موفق شده است تا با وجود همه مخالفت های مسئولان، برای اولین بار مجوز فعالیت تاکسی سرویس تهران را دریافت کند.

با این اقدام وی، از این پس بانوان کارآفرین قادر خواهند بود تا در صورت تمایل مجوز تاکسی سرویس ویژه بانوان را براحتی و بدون هیچ مشکلی دریافت کنند. نام این آژانس تاکسی سرویس ملائک است.

هر چند هم اینک چند شرکت خصوصی تحت نظارت تاکسیرانی تهران تحت عنوان تاکسی بیسیم بانوان فعال می باشند اما هیچ یک از آنها آژانس تاکسی تلفنی متعلق و ویژه بانوان نیستند. با این بانوی سخت کوش به گفت وگو نشستیم و از انگیزه و ذوق دورنی اش به این حرفه سرسخت جویا شدیم.

این بانوی موفق هنگام پاسخگویی به سوالات متعدد خبرنگار ایرنا برق پیروزی در چشمانش هویدا بود و نمی دانست از کدامین سختی راه بگوید. گویی با رسیدن به خط پایان موفقیت به یکباره خستگی از او رخت بربسته بود و فقط امید به آینده او را به جلو هل می داد.

نگاه امیدوارانه او به زندگی پر تلاش و حمایت های وی از قشر ضعیف جامعه نقطه عطفی برای ما زنان برای حرکت به جلو پیشرفت نیز شد.

در تمام مدت گفت وگو با این بانوی میانسال کارآفرین؛ فقط این جمله گوشمان را نوازش داد؛ خدارا شکر به آرزویم که کمک به تامین زندگی بانوان است رسیدم.

معصومه آهوان با ما چنین گفت: خوشحالم که پس از ۱۳ سال به یکی از آرزوهایم که ایجاد شغلی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست و نیز قشر آسیب پذیر جامعه بود، رسیدم.

وی راه پرمشقت هدف خود را اینگونه توصیف کرد: ازسال ۷۹ دنبال تحقق این طرح بودم و با جان دل در این راه سخت گام برداشتم. هزینه زیادی کردم و مال و جان و زندگی ام را در این راه گذاشتم اما ناامید نشدم!

وی ادامه داد: در این راه از هیچ کس کمک مالی نگرفتم و تلاش کردم تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به هدفم برسم.

آهوان گفت: من از مرحوم پدر بزرگوارم که سالها در عرصه معدن برای خدمت به مردم فعالیت کرد و هدفش ارتقای صنایع و معادن کشور بود آموختم که اگر بتوانم تنها یک نفر را در زندگی ساپورت کنم کار بس بزرگی انجام داده ام.

وی می افزاید:همیشه در زمان خدمتم درمعدن کشور شاهد بودم که قشر ضعیف جامعه چه می کشند؟الان نیز شاهد آن هستم که زنان بدسرپرستی که در جامعه راه به جایی ندارند اغلب همسران شان راننده بودند و هم اینک در قیدحیات نیستند.!

آهوان گفت: با وجود همه موانع و بداخلاقی های آقایان مسوول و اشخاصی که دوست نداشتند زنان وارد عرصه رانندگی به عنوان یک حرفه شغلی شوند به این موفقیت نائل آمدم.

این بانوی موفق گفت: هم اینک پس از اخذ موافقت های اصولی برای فعالیت این آژانس تاکسی سرویس تلفنی بطور قانونمند آن را راه اندازی کردیم و هم اینک این مکان با ۱۵ بانوی راننده فعال است.

آهوان تاکیدکرد: در این تاکسی سرویس فقط خانم ها اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: طبق قانون تاکسی سرویس بانوان شبانه روزی نیست و آقایان در این آژانس تاکسی سرویس جایگاهی برای فعالیت ندارند.

این بانوی کارآفرین افزود: هم اینک پیگیر ایجاد تسهیلات سوخت، طرح ترافیک و دیگر موارد برای بانوان راننده هستم و امیدوارم با قول مساعد مسوولان هر چه زودتر محقق شود.
به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز،
آهوان در پایان گفت: از فرزندانم که ۱۳ سال مظلومانه سکوت کردند و هیچ نگفتند؛ از همسرم که زحمات زیادی برای موفقیت من در این راه متحمل شد و اینک در قیدحیات نیست، از دوست همیشه همراهم خانم اسدی کیا و نیز خبرنگارانی که در روزهای سخت همه این سالها همواره مرا یاری کردند تشکر می کنم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.