موفقیت کاریکاتوریست ناشنوای ایرانی در آلمان

۰۷م آذر ،

هنر > کاریکاتور
پریا پولادوند، بانوی کاریکاتوریست ایرانی که از نعمت شنیدن و سخن گفتن محروم است، برای دومین بار برنده جایزه مسابقه کارتون گرافیکاتور آلمان شد و اکنون به دعوت شهردار روتن آلمان میهمان این مسابقه است.

به گزارش فارس، پریا پولادوند از هنرجویان خانه کاریکاتور و از شاگردان بهمن عبدی است که برای دومین بار موفق به دریافت جایزه دوم هفتمین مسابقه بین‌المللی کارتون گرافیکاتور آلمان شده است.

برگزیده شدن هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی در جشنواره‌های جهانی اتفاق تازه‌ای نیست اما آن چه این خبر را متفاوت می‌کند،‌ محرومیت پریا پولادوند از نعمت شنوایی و سخن گفتن است و او با غلبه بر این محرومیت‌ها با تلاش و پشتکار توانسته است در رقابت با هنرمندانی از دیگر کشورهای جهان که با چنین مشکلی مواجه نبوده‌اند، رتبه دوم را از آن خود کند.

این مسابقه با موضوع آموزش برگزار شده بود و به دنبال کسب جایزه برتر این مسابقه برای دومین بار، شهردار روتن آلمان که این مسابقه را برگزار کرده است از این هنرمند جوان به طور رسمی دعوت کرده‌ است تا برای دریافت جایزه‌اش به آلمان سفر کند و او اکنون در این کشور به سر می‌برد.

پریا پولادوند سال ۱۳۸۹ نیز موفق به کسب همین جایزه شده بود.

بهمن عبدی دربارهٔ این خبر گفت: پریا پولادوند از شاگردان من است که تفاوت او با دیگر شاگردانم تلاش و پشتکار بسیار او علیرغم محرومیتش از نعمت شنوایی و سخن گفتن است.

وی افزود: او علاقه بسیاری به کارش دارد و با وجود مشکلاتی که در برقراری ارتباط به خصوص در جمع دارد،‌اما تاکنون موفق به دریافت دو جایزه بین‌المللی و چندین جایزه داخلی شده است.

عبدی توضیح داد: زمانی که پریا به همراه برادرش آثار و مدارکی را دال بر برگزیده شدنش به کلاس آورد، تأثیر بسیار عمیقی بر دیگر شاگردان کلاسم گذاشت و همان لحظه همه به خودشان قول دادند که بیش از قبل برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

عبدی تصریح کرد: اعلام این خبر برای ایجاد انگیزه برای هنرمندان جوانی است که با وجود برخورداری از نعمت شنیدن و سخن گفتن، کم‌کارند در حالی که راحت‌تر از پریا می‌توانند آموزش ببینند و ارتباط برقرار کنند.

این هنرمند کاریکاتوریست دربارهٔ شیوه آموزش به این هنرمند ناشنوا هم توضیح داد: من نکاتی را که لازم بود بیاموزد روی کاغذ برایش می‌نوشتم یا آن که دیگر شاگردان کلاس این کار را برایش انجام می‌دادند و او بسیار پرکار و پرتلاش همه تمرین‌ها را به خوبی انجام می‌داد.

عبدی دربارهٔ تأثیرگذاری او به عنوان استاد بر پریا پولادوند هم گفت: من تنها سهم کوچکی در موفقیت او دارم و همه موفقیت او مدیون تلاش و پشتکار و علاقه خود اوست.

عبدی دربارهٔ لحاظ کردن محرومیت‌های این هنرمند در برگزیده شدن او هم گفت: مسئولان این مسابقه بعد از آن که خبر برنده شدن او را طی تماسی اعلام کردند،‌متوجه محرومیت‌های او شدند و همین مسئله سبب شد که شهردار آن شهر به طور رسمی از این هنرمند دعوت کند تا در مراسم حضور داشته باشد.

علی پولادوند برادر پریا هم دربارهٔ توانایی‌ها و علاقه خواهرش به کاریکاتور گفت: پریا متولد ۱۳۶۵ است و از حدود ۱۰ سال پیش کاریکاتور کار می‌کند، حدود دو سه سال است که نزد بهمن عبدی آموزش می‌بیند.

وی افزود: او در رشته کامپیوتر تحصیل کرده و علاقه‌اش به هنر کاریکاتور از دوران کودکی شکل گرفت. زمانی که انیمیشن‌ها و کارتون‌های کودکانه می‌دید، احساس می‌کرد که می‌تواند مثل آن‌ها را تصویر کند، هنوز هم به انیمیشن بسیار علاقمند است اما شرایط مساعد برای کار در این زمینه ندارد.

او دربارهٔ شرایط آموزش کاریکاتور او هم گفت: همه کارهایش را خودش انجام می‌دهد و با تلاش خودش به این جا رسیده است.

او دربارهٔ برگزاری نمایشگاه از آثار خواهرش هم گفت: ترجیح می‌دهیم که در خلوت خودش به تنهایی کار کند.

پریا پولادوند دو هفته میهمان مسئولان این مسابقه در شهر روتن آلمان خواهد بود.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.