مولایی خبرداد: انعقاد قرارداد با بانک های عامل کشور برای تامین منابع سرمایه در گردش واحدهای صنعتی

جمعه ۱۳ مرداد – ۰۱:۲۹:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از انعقاد چند قرارداد با بانکهای عامل کشور برای تامین منابع و بهبود نقدینگی واحدهای صنعتی خبرداد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،فخراله مولایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در یک نشست خبری با اشاره به اهم برنامه های در دست اجرا توسط این سازمان اظهارداشت: ۳ هزار واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی با اشتغال زایی بالغ بر ۴۵ هزار نفر با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۹۱ به بهره برداری می رسد.
وی افزود: اما این تعداد واحد تولیدی به شرط  تامین منابع مالی مورد نیاز از ۳ هزار واحد به ۷ هزار واحد تولیدی نیز می تواند ارتقاء یابد.
مولایی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد کارگاهی در سراسر کشور آماده واگذاری به متقاضیان صنعتی و صنفی است،گفت:درحال حاضرصنف تولیدی کشور با ۴ هزار و ۷۶ واحد تولیدی در حال پیوستن به این سازمان است.
وی در ادامه افزود:۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی آماده بهره برداری و واگذاری به متقاضیان بوده و ۷۳  شهرک و ناحیه صنعتی نیز به شبکه تلفن ثابت متصل شده اند و تامین ۱۰۴۱ لیتر بر ثانیه آب برای ۷۹ شهرک و ناحیه صنعتی و تامین ۵۶۰ مگاوات برق برای ۷۲ شهرک و نواحی صنعتی به اجرا در خواهد آمد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان این مطلب که این سازمان در بحث های زیرساختی بیش از ۹۰ درصد موفق بوده است،تصریح کرد:این بسترسازی برای حضور هرچه تمامتر سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی بوده است و وظیفه این سازمان فقط آماده سازی شهرکها تا مرحله تولید بوده و وظیفه بعد از آن به عهده این سازمان نیست.
وی ادامه داد: ما نمی گوییم که در شهرکهای صنعتی نابسامانی وجود ندارد ولی ۷۵ درصد این نابسامانی ها متوجه سیستم بانکی، ۱۰ درصد متوجه امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی و بقیه مربوط به خود سازمان صنایع کوچک است.
مولایی در پاسخ به این سوال که این سازمان برای اجرای اقتصاد مقاومتی چه کارهایی انجام داده است،اظهارداشت:برای محقق شدن شعار استقلال،آزادی جمهوری اسلامی طبیعتا باید هزینه هایی هم صورت گیرد به طوری که برای تحقق این امر به تمام مدیران سازمانهای مطبوع اعلام شده است که از مشوق هایی چون تخفیف،تقسیط و… که با اساسنامه سازمان مغایرت ندارد در قبال سرمایه گذاران به اجرا در آید که خود مشمول اقتصاد مقاومتی نیز می شود.
این مقام مسئول در ادامه افزود: با اغلب بانکهای عامل به تفکیک در طی جلسات مکرر تفاهم نامه هایی به امضاء رسید که در صورت در اختیار دادن یک برابر اعتبار بانکهای طرف قرارداد ۳ تا ۴ برابر اعتبار را در اختیار این سازمان برای اجرای طرح ها قراردهد.
وی افزود:در حال حاضر این قرارداد با بانکهای توسعه و تعاون،ملت و پست بانک منعقد گردیده که در صدد هستیم با دیگر بانکها نیز این قرار داد را منعقد کنیم.
به گفته مولایی استفاده بهینه از انرژی،نیروی انسانی و ایجاد پایانه های حمل و نقل در شهرکهای صنعتی از سال ۹۰ در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پیش بینی شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به افزایش بودجه سازمان از ۳ درصد به ۴ درصد در سال جاری گفت: این بودجه که معادل با ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه هایی چون کمک های فنی اعتباری،بازسازی و نوسازی و بودجه خوشه های صنعتی و پساب ها در سراسر کشور است.
وی با بیان این مطلب که ۳۳۳ واحد تولیدی در ۳ ماهه اول سال جاری ایجاد و به بهره برداری رسیده است،اظهارداشت: تاکنون از ۴۵ هزار نفر برای اشتغال زایی تعهد شده در سال جاری،برای  ۱۱ هزار نفر تا پایان ۳ ماهه اول سال ۹۱ اشتغال زایی تحقق یافته است.
مولایی اشاره کرد: تاکنون ۱۸۰۰ هکتار از زمین های واگذاری شده از کسانی که اهلیت سرمایه گذارای و اجرایی ندارند پس گرفته شده است.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین درباره اجرای طرح عدالت صنعتی در مناطق محروم گفت:اجرای این طرح به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت تا برای ۳۷۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شود که به دلیل عدم توافق با بانکهای عامل اجرای این طرح که از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کرد به تاخیر افتاد.
   

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۳۱۳۲۹۲۲۴۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.