مولوی عبدالحمید:ایران برای کناره گیری اسد، میانجیگری کند

۲۵م آذر ،

مولوی عبدالحمید با اشاره به رسمیت یافتن مخالفان رژیم بشار اسد از سوی اکثر کشورهای جهان، از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا در زمینه کناره گیری بشار اسد پادرمیانی کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز جمعه دیروز خود، به موج اسلام خواهی در جهان اشاره کرد و گفت: الحمدلله امروزه شاهد موج گسترش اسلام در جهان هستیم و می بینیم که در نقاطی از جهان صدای «الله اکبر» بلند می گردد که بسیار دور از انتظار بود. از الله تعالی امید داریم  روزی برسد که شاهد آزادی بیت المقدس و فلسطین باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: در رابطه با تحولات سوریه بنده از این تریبون مختصر پیشنهاد خیرخواهانه ای داشتم و آن اینکه با توجه به اینکه بخش اعظم خاک سوریه در کنترل مخالفان بوده و اکثریت قریب به اتفاق دنیا مخالفان آقای بشار اسد را به رسمیت شناخته اند و حتی مقامات روسیه نیز بر این نکته اذعان کرده اند که مخالفین به پیروزی نزدیک می باشند و روزهای بسیاری به پایان حکومت فعلی نمانده است، لذا پیشنهاد بنده به مقامات جمهوری اسلامی آن است که برای جلوگیری از خونریزی و قتل عام بیشتر زنان و کودکان در سوریه، پادرمیانی کرده و خواستار کناره گیری آقای بشار اسد و توقف کشتار و تخریب بیشتر زندگی مردم سوریه از سوی وی شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که این اقدام جمهوری اسلامی هم سبب رضامندی الله تعالی است و هم منافع ملی ما را در پی دارد؛ زیرا ملت ایران در دمشق و سرزمین شام منافعی دارد و برای جلوگیری از ضربه خوردن منافع ملی ما در دمشق، این اقدام می  تواند مفید واقع شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: با توجه به اینکه در قبل از سوی جمهوری اسلامی از بشار اسد حمایت شده است، اگر مقامات جمهوری اسلامی در اوضاع کنونی در کناره گیری وی نقش داشته باشند، این مسئله می تواند در جهان اسلام و جهان عرب تاثیرات مثبت و خوبی برای وجهۀ کشورمان به دنبال داشته باشد و همچنین امیدواریم در آینده منافع ملی کشورمان در سوریه تامین شود.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    سلام ای مولانا دوست داریم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.