موگابه آرامش و شکیبایی مردم زیمبابوه پیش از انتخابات سال آینده را خواستار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس‌جمهوری زیمبابوه از مردم کشورش خواست با نزدیک شدن iبه انتخابات سراسری سال آینده میلادی در این کشور آرامش و شکیبایی iبه خرج دهند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌به نقل از خبرگزاری شینهوا، رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه در افتتاحیه پنجمین نشست پارلمان هفتم این کشور اظهار نمود: مردم زیمبابوه باید بر ساختن کشور در جهت منافع نسل‌های فعلی و آینده تمرکز داشته باشند.

وی افزود: همچنان که ما نگاه iبه آینده داریم، صرف نظر از اختلافات سیاسی خود باید همچنان iبه عنوان اهالی کشور زیمبابوه در کنار یکدیگر باشیم و تمرکزی منظم را بر وظیفه توسعه کشورمان در جهت منافع نسل‌های آینده و فعلی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح نمود: بیایید در میان خود این اعتقاد را iبه وجود بیاوریم که ما اربابان سرنوشت خود و عزم خود برای حفاظت هوشیارانه از استقلال و ملیت کشورمان که iبه سختی iبه دست آمده هستیم و اتحاد ملی خود را iبه عنوان رشته واحد پیوند میان ما تقویت می‌کنیم.

موگابه خاطرنشان ساخت: می‌خواهم از همه رهبران و پیروان احزاب و دیگر بازیگران از جمله رسانه‌ها تقاضا کنم تا متعهد شوند صرفا در جهت وحدت ملی کار نمایند. بیایید خشونت را در هر شکل و گونه آن نفی کنیم؛ iبه ویژه در حالی که ما iبه انتخابات‌های سراسری چشم داریم.

موگابه تاکید نمود که ضروری است زیمبابوه‌ای‌ها iبه ظرفیت خود برای حل چالش‌های کشور بدون مداخله خارجی اعتقاد داشته باشند.

موگابه با اشاره iبه اینکه تلاش‌ها از طریق مذاکره میان زیمبابوه و اتحادیه اروپا iبه منظور لغو کامل تحریم‌ علیه این کشور ادامه خواهد داشت، گفت: این تدابیر بی‌رحمانه تلاش‌های مردم ما برای متحول نمودن اقتصاد را تضعیف می‌کند.

موگابه تصریح نمود: زیمبابوه بر سازمان‌های امنیتی iبه منظور تضمین ایجاد محیطی آرام و با ثبات در کشور حساب خواهد نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.