مویس: دلم مثل سیر و سرکه می جوشد/ مربیان رقیب آرزو می کنند زنده از اولدترافورد خارج بروند

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – دیوید مویس کمتر از یک ماه است که سرمربی منچستریونایتد شده اما در همین مدت هم به خوبی متوجه فشار کار در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان، شده است.

به گزارش ممتاز؛ این مربی اسکاتلندی که طی دو هفته قبل به همراه تیمش در تایلند، استرالیا و حالا ژاپن بوده، در مصاحبه ای مفصل ، به سئوالات مختلف پاسخ داده:

*برنامه بازیهایمان در آغاز فصل تازه اصلا اسان نیست. باید بعضی از بهترین تیم ها در همان هفته های اول بازی کنیم. بنابراین می خواهیم در بهترین شرایط بازی را آغاز کنیم، چون می تواند مسیر کل این فصل را مشخص کند.

*بله، دلم مثل سیر و سرکه می جوشد، این به هیجان شغلم مربوط می گردد و البته بخش مهمی از آن هم مربوط است به بزرگی منچستریونایتد  و اینکه من جانشین یکی از بزرگترین مربیانی شده ام که جهان به خود دیده. هیچکس نمی تواند بگوید کار آسانی است اما در عین حال بابت آنچه در اختیار دارم و آنچه «سر الکس» از خود به جا گذاشته خوشحالم.

*بله، وقتی دیگر راجع به فرگوسن از من نپرسند یعنی یک قدم به جلو برداشته ام. من نمی خواهم در هر گفت و گویی راجع به سر الکس حرف بزنم و البته در عین حال هیچ وقت نمی خواهم به فردی در جایگاه او بی احترامی شود. باید یک دوره تازه آغاز شود. من جانشین کسی می شوم که کارنامه ای باورنکردنی را در دوره خود به جا گذاشته.  باید کاری کنم که بعدها مردم در مورد دوران من هم حرف بزنند.

*۳۴ سالم بود که با اینکه هنوز بازی می کردم، مربی پرستون شدم، ۱۶ سال قبل. اوایل بسیار برنده نمی شدیم اما از زمانی که کار را در اختیار گرفتم، فقط سخت کار کرده ام و با هر برد، برد دیگری به دست می امد. هر برد سبب می شد شانس ماندن من بیشتر شود و تیم هم بالاتر برود. الان در منچستر یونایتد هم همین شرایط است و فرقی با پرستون آن سال ندارد.

*زمانهایی که به عنوان مربی تیم رقیب به اولدترافورد می آمدم را یادم هست. جو وحشتناکی بود و ۱۰ دقیقه آخر وحشتناک تر می شد. آن موقع به عنوان مربی آرزو می کنی که زنده از اولدترافورد خارج بیایی. الان ما هم می خواهیم همین روند برای حریفانمان ادامه داششته باشیم.

*می دانم «وقت فرگی» به عنوان وقت های اضافه ای که برای یونایتد گرفته می شد، معروف شد. شاید من اگر ۲۶ سال فرصت کار داشته باشم بتوانم اوضاع را مثل الکس فرگوسن آنقدر کنترل کنم که «وقت مویس»  هم به اصطلاحات لیگ برتر اضافه شود.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.