میزبانی مذاکرات سوریه در تهران برای حل بحران ضروری است

تحلیلگر سیاسی سوری آمادگی ایران برای میزبانی مذاکرات سوریه را با اهمیت خواند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، ” معد محمد ” نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری گفت: مخالفان سوری باید راه حل های مسالمت آمیز را بپذیرند و با نظام سوریه مذاکره کنند؛ زیرا طولانی شدن زمان بحران به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.
 
این تحلیلگر سیاسی ابراز امیدواری کرد که ایران موفق به میزبانی مذاکرات سوریه شود و خاطرنشان کرد: طولانی شدن بحران سوریه برای هیچیک از طرف های درگیر نفعی ندارد.

وی اظهارداشت : نظام سوریه مخالف اتحاد گروه های مخالف با یکدیگر برای نشستن بر سر میز مذاکره نیست؛ ولی امتناع گروه ها  از مذاکره و تأکید بر براندازی نظام را نمی پذیرد .
 
محمد با اشاره به اینکه براندازی نظام سوریه نوعی وهم و خیال است و روسیه و چین با چنین طرحی مخالف هستند، افزود : حتی آمریکا در نشست ژنو با روسیه و چین توافق کرده بود که مذاکرات بدون بررسی مساله برکناری بشار اسد برگزار شود .
 
وی گفت : شرط و شروط مخالفان برای خود آنها مشکل ساز است نه برای نظام ؛ مساله کناره گیری بشار اسد از قدرت فقط از طریق انتخابات مردمی قابل حل است .  
 
وی اظهارات کوفی عنان را درباره درگیری منطقه التریمسه شتابزده توصیف کرد و گفت: چنین اظهاراتی کمکی به حل مسالمت آمیز بحران سوریه کمک نمی کند.
 
تحلیلگر سیاسی سوری بیان داشت : نظام سوریه همچنان مخالفان داخل و خارج را به مذاکره فرامی خواند .
 
محمد افزود : مخالفان باید طرح های ایران و روسیه را برای حل بحران سوریه قبول کنند زیرا پیمودن راه اشتباه به نفع منافع ملی نیست و به حل بحران کمک نمی کند .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.