میزبانی مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ به نفع مصر است

۳۰م دیماه ،

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز گفت: برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گامی مثبت در جهت کسب موقعیت معنوی و فرهنگی برتر دو کشور در خاورمیانه است که راهگشای ارتباطات بعدی برای دو کشور باشد.

“علی مرتضویان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، در ارتباط با درخواست مصر برای میزبانی در مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار داشت: نیت مصری‌ها کاملا در این زمینه مثبت است و در آینده هم قطعا می‌توانیم شاهد این قبیل اقدامات در گسترش روابط فی مابین از سوی محمد مرسی باشیم.

مرتضویان بیان داشت: از نگاه استراتژیک اگر مصر بتواند به عنوان میانجی در حل مسائل هسته‌ای ایران گام بردارد، قطعا در منطقه به جایگاه بهتر و بالاتری دست پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تفاوت میان محمد مرسی و “حسنی مبارک” در نوع اداره حکومت  ابراز داشت: بعد از انقلاب مردمی مصر تلاش برای برقراری رابطه با کشورهایی همچون “جمهوری اسلامی ایران” از خواسته‌های مردم بود که دلیل آن تشابه فرهنگی و عقیدتی مردم دو کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز با بیان اینکه هر دو کشور دشمن مشترکی به نام “رژیم صهیونیستی” دارند تصریح کرد: حمایت از “فلسطین”، تثبیت موقعیت کشور انقلابی مصر و میانجیگری در “مذاکرات هسته‌ای” ایران کاملا به نفع مصر است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گامی مثبت در جهت کسب موقعیت معنوی و فرهنگی برتر دو کشور در خاورمیانه است که راهگشای ارتباطات بعدی برای دو کشور باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.