میشل سلیمان در حضور پاپ بندیکت شانزدهم: خواسته‌های سوری‌ها باید از طریق مذاکره محقق شود

youm7-13.jpg

رئیس جمهوری لبنان در سخنرانی خود مقابل پاپ بندیکت شانزدهم که وارد لبنان شده است با تاکید بر اینکه پاپ حامل پیام محبت و صلح است ابراز امیدواری کرد که خواسته‌های مشروع مردم سوریه از طریق گفت‌وگو محقق شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان اظهار داشت: همزیستی میان مردم لبنان فلسفه نیست بلکه یک فرهنگ است که در نحوه مدیریت اوضاع کلی جامعه از سوی لبنانی‌ها تجلی می‌یابد و این همان چیزی است که با وجود شکست‌ها بر سر آن توافق کرده و گفت‌وگو را به عنوان تنها راهکار برگزیدیم.

وی افزود: پیام شما دارای مضمونی عاری از هرگونه طمع ورزی نسبت به خاک لبنان و مردم آن است و شایسته است که آن راه رسیدن به محبت، عدالت، صلح و نجات باشد.

سلیمان در ادامه خاطرنشان کرد که لبنان با وجود چالش‌ها تجارب خود را در اختیار ایشان قرار می‌دهد و

حمایت شما از لبنان در این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین گفت: ما در لبنان بدون اینکه خود را از مساله فلسطین و مشروعیت قطعنامه‌های بین‌المللی دور کنیم در خصوص ضرورت پرهیز از پیامدهای منفی وقایعی که منطقه شاهد آن بوده به توافق رسیده‌ایم و تمام راهکار ما رسیدگی و توجه به خانواده‌های سوری است که به لبنان آمده‌اند.

رئیس جمهوری لبنان افزود: دموکراسی بدون مشارکت مسیحیانی که در خاورمیانه ریشه دارند امکان پذیر نیست. وی به مسیحیان لبنان اطمینان داد که در راستای تحقق عدالت اجتماعی، اعطای حقوق زنان و مشارکت‌شان در تصمیم‌گیری‌ها، گفت‌وگوی فرقه‌ها و مذاهب و همچنین حل عادلانه مساله فلسطین تلاش خواهد کرد.

سلیمان شهروندان و جوانان را به عدم سوق یافتن به سوی عقب‌نشینی، انزوا و افراط گری فراخواند و همچنین از آنها خواست که همواره به روحیه بخشش پایبند باشند.

وی در خاتمه افزود: ما مفتخریم بار دیگر به شما خوش آمد بگوییم و از حضور صاحبان بخشش و شادی کمال تشکر را به جا آورده و همچنین از نیروهای امنیتی و مردم لبنان در تمامی فرقه‌ها که از پاپ استقبال به عمل آوردند سپاسگذاری ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.