میوه‌های تابستانی هنوز به قیمت نوبرانه عرضه می‌شود


میوه‌های تابستانی هنوز به قیمت نوبرانه عرضه می‌شود

۲۲:۰۷ (جمعه ۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

اگر مقایسه‌ای بین قیمت میوه‌های تابستانی که در حال حاضر عرضه می‌شود، با زمان مشابه در سال گذشته داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که قیمت میوه‌ها بالا بوده و به تعبیری می‌توان گفت که میوه‌ها هنوز به قیمت نوبرانه آن عرضه می‌شود.

 در مدت مشابه سال قبل میوه‌های تابستانی بسیار ارزان‌تر از امسال بود. به عنوان مثال هندوانه که در حال حاضر در میادین به قیمت هر کیلو ۵۵۰ تا ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود، پارسال ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان بود که البته قیمت آن در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد، چون در آن زمان هندوانه همدان به عنوان ارزان‌ترین هندوانه عرضه می‌شود.

انگور که مشتمل بر ۴۸ نوع بوده و دارای تنوع زیادی است نیز از روز ۱۱ یا ۱۲ تیرماه وارد میادین می‌شود و قیمت آن کاهش می‌یابد.

اما امسال با توجه به بارش تگرگ در باغ‌های شهریار و با توجه به این‌که نیمی از تولید میوه‌های تابستانی در آنجا به عمل می‌آید، بیشتر درختان زردآلو آسیب دیده‌اند، ولی با وجود تنوع در بقیه‌ی میوه‌ها، کمبود زرد‌آلو چندان مشخص نشد. علاوه بر شهریار زرد‌آلو از شاهرود و اواسط تیرماه نیز از ارومیه وارد میادین می‌شود که کمبود را جبران خواهد کرد.

البته باید گفت که قیمت‌های تابستانی میوه‌های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گران‌تر است، اما نسبت به هفته‌‌های قبل کاهش یافته است.

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.