میوه تحول بنیادین تحقق سبک زندگی اسلامی در دانش آموزان است

۱۲م اسفند ،

وزیر آموزش وپرورش تحقق سبک زندگی اسلامی در دانش آموزان را میوه تحول بنیادین توصیف کرد .

 
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، دکتر حمید رضا حاجی بابایی عصر امروز در نشست شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران با تاکید برتشکیل شورای فکری متشکل از کارشناسان در خصوص سبک زندگی اظهار کرد : بدنه آموزش وپرورش باید به سمت تحقق سبک زندگی اسلامی در دانش آموزان حرکت کند و این موضوع در تمام مولفه ها از قبیل ؛ مدرسه ، کتاب ، کلاس و دانش آموز باید نهادینه شود .
 
دکتر حاجی بابایی با بیان اینکه دبیرخانه سبک زندگی اسلامی باید در آموزش وپرورش  ایجاد شود و برنامه هایی مطابق با سند تحول بنیادین طرح ریزی کند ، تصریح کرد : گفتمان  حاکم برآموزش وپرورش باید سمت و سوی سبک زندگی اسلامی داشته باشد.
 
وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه دانش آموزان  تحت تاثیر شخصیت معلمان  قرار می گیرند و تحت آموزش آنان  می باشند، تاکید کرد : در اجرای امور آموزش وپرورش باید هم افزایی  وجود داشته باشد .
 
وی سوگیری آموزش وپرورش در مسیر سبک زندگی اسلامی را  نیازمند یک راهبرد کلان دانست و گفت :  اعتقاد به اصول و فروع دین و عمل به مصادیق آن انسان را راهی بهشت می کند و تمسک به یکی از این  دو به تنهایی کفایت نمی کند.
 
دکتر حاجی بابایی نورانیت را وابسته به اصول دین توصیف و تصریح کرد : هر امری که به اصول برگردد ،نورانی است و غیر آن به تاریکی ختم خواهد شد .   
 
وزیر آموزش وپرورش در پایان خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا سمت گیری ها در آموزش وپرورش به تربیت بینجامد.  /ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.