می‌توانید امتحان کنید

جام جم آنلاین: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبرد دفاعی گفت: ایران هیچگاه ضربات اول را نمی‌زند و هیچ وقت آغازگر تهاجمی نبوده و نیست، اما درصورت تهاجم قطعا ضربه ایران موقت نخواهد بود.

دریابان علی شمخانی رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبرد دفاعی در گفتگو با فارس، با اشاره به اظهارات و تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ایران هیچگاه ضربات اول را نمی‌زند و هیچ وقت آغازگر تهاجمی نبوده و نیست اما درصورت تهاجم، قطعا پاسخ متقابل ایران موقت نخواهد بود و آنها می‌توانند این موضوع را تست کنند و نتیجه‌اش را ببینند.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی تا الان، ۲۸ سال است که دشمن ما را تهدید نظامی می‌کند اما علت عدم اقدام عملی آنها، قدرت ایران است. تراز قدرت در جمهوری اسلامی ایران یکی از علت‌های اصلی عدم تهاجم دشمن به ایران محسوب می شود.

شمخانی تأکید کرد: این قدرت از حمایت مردمی تا قدرت نیروهای مسلح ترکیبی را ایجاد می‌کند که هزینه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را فراتر از منفعتش در ذهن تصمیم‌گیرندگان این تهدیدها قرار داده است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبرد دفاعی ادامه داد: تا زمانی که ما بتوانیم این معادله را حفظ کنیم که راهش ناشی از پیوستگی حکومت و مردم است، به طور قطع تهاجم علیه ایران در صحنه تبلیغات و رسانه باقی خواهد ماند اما روزی که این معادله بشکند آنها از هر فرصتی برای پیشبرد مقاصد خودشان از جمله استفاده از قدرت نظامی بهره می ‌برند.

ناکارآمدی سپر دفاع موشکی منطقه با تدابیر ایران

شمخانی همچنین با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی در برخی کشورهای همسایه ایران گفت: آنها حساب کردند که جمهوری اسلامی ایران چه قدرت‌هایی را در اختیار دارد و به ۳ قدرت بازدارندگی رسیدند که یکی از آنها قدرت موشکی ایران است و برای مقابله با این قدرت موشکی، با میلیاردها دلار سپری را تحت عنوان سپر دفاع موشکی طراحی کردند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبرد دفاعی تاکید کرد: اما خود آنها هم اشاره می‌کنند که این سپر و گنبد یک موضوع تضمین کننده صددرصد نیست و جمهوری اسلامی هم راهکارهایی را مدنظر قرار داده که بتواند تأثیر این سپر را که بی‌تأثیر نیست به سمت کاهندگی هدایت کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.