مکانیسم انتخاب ریاست دانشگاه تهران توسط دانشگاهیان معقول است/ رئیس دانشگاه نباید منتسب به جریان خاص فکری باشد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه انتخاب رئیس دانشگاه تهران توسط دانشگاهیان گفت: نگاه هیئت علمی و مجموعه دانشگاهی این است که شخصی که در رأس دانشگاه فعالیت می‌کند باید جامع‌الاطراف بوده و منتسب به جریان فکری خاصی نباشد.

“جواد ارجمندی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه تهران از جایگاه سیاسی بالایی برخوردار است، گفت: امروزه با وجود شرایط فعلی و جایگاه سیاسی و علمی این دانشگاه، انتخاب ریاست دانشگاه امری مهم است.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم انتخاب رئیس دانشگاه تهران را به دانشگاهیان سپرده است، اظهار داشت: این مسأله مثبت است و نشان از مردم سالاری دینی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه انتخاب رئیس دانشگاه تهران توسط دانشگاهیان تصریح کرد: مکانیسم انتخاب رئیس دانشگاه مکانیسم معقولی است که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد، یعنی دانشکده‌ها به ازای هر ۴۰ استاد یک نفر را به عنوان نماینده به هیئت علمی معرفی می‌کنند، تا از بین نماینده‌ها ۳ نفر مورد تأیید قرار گرفته و برای پست ریاست دانشگاه به وزارت علوم معرفی شوند.

ارجمندی افزود: مکانیسم انتخاب رئیس دانشگاه تهران به گونه‌ای است که خواسته‌های دانشگاهیان پله پله مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه جایگاه احزاب سیاسی نیست، گفت: نگاه هیئت علمی و مجموعه دانشگاهی این است که شخصی که در رأس دانشگاه فعالیت می‌کند باید جامع‌الاطراف بوده و منتسب به جریان فکری خاصی نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران کارکرد اصلی دانشگاه تولید علم است، ابراز داشت: رئیس دانشگاه تهران باید در عین تجربه مدیریتی به لحاظ فکری با تمامی جریان‌ها در ارتباط بوده و از نیروهای سالم و توان‌مند بهره بگیرد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: بهتر است رئیس دانشگاه از رشته علوم انسانی انتخاب شود چراکه دانشگاه جای روزنامه‌نگاری سیاسی و باشگاه احزاب نیست و این فلسفه اصلی کار دانشگاه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.