مکتب امام خمینی و اهل بیت (ع) در هشتاد و هشتمین خیمه

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و هشتمین شماره از ماهنامه خیمه با پرونده ویژه‌ای درباره نسبت امام خمینی (ره) با سیره اهل بیت (ع) در زندگی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آنان منتشر شد.

در این پرونده رضا فراهانی محافظ ویژه حضرت امام خمینی (ره) در گفتگویی به روایت برخی از خاطرات خود از ۱۱ سال محافظت از حضرت امام سخن گفته است که در ادامه با مصاحبه‌ای با موسی نجفی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع بررسی مدل تطبیقی رهبری امام خمینی در انقلاب اسلامی با قیام‌های مذهبی پیش از آن همراه شده است.

این پرونده همچنین مقاله‌ای از سیدمرتضی آوینی با عنوان «هویتی به عمق تاریخ، به وسعت افق» را بازنشر داده است و پس از آن نیز مخاطبانش را پای سخنان ابراهیم رزاقی با موضوع نبیین نسبت اندیشه اقتصادی امام خمینی با دین اسلام نشانده است.

حجت‌الاسلام مصطفی حائری زاده با موضوع انتظارات مستمعان مجالس مذهبی از منبری‌ها و گزارشی از ۳۵ سال فعالیت مجمع الذاکرین نیز از دیگر بخش‌های این بخش خیمه به شمار می‌رود.

آشنایی با حاج اکبر محبی آشتیانی و گفتگو با سید حسن وحید نیز از دیگر بخش‌های شماره تازه ماهنامه خیمه است.

اباالفضل شناسی نیز موضوع گفتگوی ویژه بخش اهل بیت (ع) خیمه است که با حجت الاسلام قهرمانی نژاد انجام گرفته است.

بخش فرهنگی این شماره از این ماهنامه نیز با گفتگوی ویژه‌ای با «پرویز شیخ طادی» آغاز می‌شود و در ادامه نگاهی به تلاش‌های ماندگار حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی در مرکز بررسی‌های اسلامی انداخته است.

امیرعباس ساجدی نیز در یادداشتی با عنوان «قیدار یک منبر باصفاست» در این بخش از این پرونده، نگاهی به تازه‌ترین رمان رضا امیرخانی انداخته است.

همچنین فریده خزعل بعلبکی، بانوی سالخورده مدرسه روشنگر در بخش زینبیه این شماره از خیمه روزهای پرتلاطم درس و انقلاب و کار زندگی خود را برای مخاطبان این ماهنامه تشریح کرده است.

ماهنامه خیمه با سردبیری مهدی خداجویان و با قیمت ۳ هزار تومان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.