مکرون: روسیه خطای بزرگی در حمله به اوکراین کرد

رئسای جمهور فرانسه و روسیه درخصوص اوکراین گفت وگو کردند.

مکرون: روسیه خطای بزرگی در حمله به اوکراین کرد

به گزارش ممتاز نیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه به ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت که او مرتکب «خطای بزرگی» در اوکراین شده و در مورد دولت کی‌یف خود را «فریب» می‌دهد و ادامه این روند در بلندمدت هزینه‌های سنگینی به روسیه تحمیل خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی که هویت او را مشخص نکرده است گزارش داد در این گفت‌وگوی تلفنی که از سوی پوتین ترتیب داده شد، وی بار دیگر بر عزم خود برای خلع سلاح و خنثی‌سازی اوکراین، چه از طریق دیپلماتیک و چه نظامی، تاکید کرد.

به گفته این مقام دولت فرانسه، «در صحبت‌های رئیس جمهوری پوتین چیزی نبود که بتواند به ما اطمینان بدهد» و رئیس جمهوری روسیه دوباره همان روایت خودش را که می‌گوید به دنبال «نازیسم زدایی» در اوکراین است تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به پوتین گفته است که «تو خودت را فریب می‌دهی» و چنین رویکردی «برای کشورت هزینه سنگینی به دنبال دارد و کشور تو را به انزوا می‌کشاند و تضعیف می‌کند و مدت طولانی تحت تحریم قرار می‌دهد.»

سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داد، پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با مکرون، همتای فرانسوی خود گفته است که هدف روسیه “غیر نظامی کردن” و “تضمین بی‌طرفی اوکراین” است و این هدف در هر صورت محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین هشدار داد، هرگونه تلاش کی‌یف برای طولانی ‌کردن مذاکرات منجر به اضافه‌شدن فهرست خواسته‌های مسکو می‌شود.

تماس تلفنی پوتین و مکرون یک ساعت و نیم طول کشید. مکرون پیش از این تلاش کرده بود بین روسیه و اوکراین میانجی‌گری کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.