مکلّف به صیانت از میراث امام(ره) و شهدا هستیم

۱۹خردادماه،

حجت‌الاسلام والمسلمین “ابوالقاسم علیزاده” در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه سنگرها و تریبون‌های نماز جمعه ظرفیت بزرگی است که می‌توان از آن به عنوان خط‌شکن اصلی نام برد، گفت: به فضل خدا و با اعتمادی که مردم به ائمه جمعه دارند می‌توانیم در شکل‌گیری حماسه سیاسی و حتی حماسه اقتصادی نقش‌آفرینی برجسته و خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از هر جایگاهی باید به میزان خودش انتظار داشت، افزود: ما از ائمه جمعه و همه شخصیت‌هایی که در سطح کشور مانند علما و اندیشمندان مرتبط با نماز جمعه می باشند انتظار هدایتگری داریم و حتماً این هادیان، خود باید واقف بر اوضاع باشند.

علیزاده با اشاره به وظیفه معاونت سیاسی در این شورا گفت: ما در حد توان خود تلاش می‌کنیم تا خبرها مؤثر در سطح جامعه و تحلیل‌ها و تفسیرهایی را که به لحاظ سیاسی و اقتصادی مهم می باشند به ائمه منتقل کنیم و البته خود امامان جمعه ما نیز با توجه به غیرت انقلابی‌شان از منابع مناسب جهت کسب اطلاعات به روز استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه ما از کاندیداها تا مردم و حتی ائمه جمعه باید متوجه باشیم که تکلیف اول ما صیانت از میراث امام و شهدا یعنی انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان این که کاندیداها باید در همه حال مراقب گفتار خود باشند تا از تکلیف اصلی و راه روشن انقلاب دور نشوند، افزود: ما انقلاب را مفت به دست نیاورده‌ایم که به راحتی از دست بدهیم، همه باید با رصد دقیق جبهه و اردوگاه دشمنان، توطئه‌های آنان را قبل از عملیاتی شدن شناسایی کنیم، نه اینکه حرف‌ها و مواضعی بگیریم که به طرح‌های آنان کمک هم بکند.

علیزاده با اشاره به اقدامات دشمن در حوزه جنگ نرم و تحریم‌های اقتصادی عنوان کرد: دشمنان با هدف قرار دادن ریشه‌ها و بنیان‌های اصیل انقلاب و کشور در فضای مجازی و به تعبیری در جنگ نرم می‌خواهند با پنبه سر ببرند و ما باید با مدیریت کلان جامعه به لحاظ فکری، سیاسی و فرهنگی در صحنه اجتماعی با ابتکار عمل سد راه آنان شویم.

وی ملت ایران را در دفاع از آرمان‌های انقلاب یکپارچه و منسجم دانست و افزود: به فضل خدا ما جامعه‌ای منسجم داریم و کانون و نبض این انسجام نیز در دست ولایت و رهبری است. ائمه جمعه که پیرامون ولایت و رهبری به انجام وظیفه خود یعنی صیانت از آرمان‌های انقلاب و رشد، پیشبرد و تعالی ملت و انقلاب اهتمام دارند باید به صورت یکپارچه ظاهر شوند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اعلام اینکه ائمه جمعه از هیچ فرد و یا جناحی حمایت نمی‌کنند، گفت: شأن ائمه جمعه بالاتر از این است که خود را جهت فرد یا جناحی خاص هزینه کنند و فقط با توجه به اقتضائات محلی و منطقه‌ای خود به تشریح و تبیین ملاک‌های مطرح شده از سوی رهبری می‌پردازند.

علیزاده در خصوص بعضی سخنرانی‌های ائمه جمعه در خارج از تریبون نماز جمعه و یا در نماز جمعه که اشاره به اشخاص و یا جناحی داشته است، گفت: گاهی ضرورت‌هایی اقتضا می‌کند تا امام جمعه ورود مصداقی کند. زمانی که دشمن می‌خواهد به بهانه فردی و یا جناحی ریشه انقلاب و نظام را از بین ببرد در این مقطع گاهی ائمه جمعه تشخیص می‌دهند و تکلیف هم دارند که ورود مصداقی داشته باشند و این را نباید به حساب جناحی بودن یک امام جمعه گذاشت، بلکه در همان راستای صیانت از اصل و ارزش‌های انقلاب است.

وی در پایان با اشاره به دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک سنگر و پایگاه است و باید در این سنگر جهت انقلاب و ولایت و ان‌شاءالله جهت حکومت حضرت ولی عصر (عج) نیروهای مؤمن و متعهد تربیت شوند و ما امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.