میانگین سن داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۳۰ سال است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘عبدالله سجادی جاغرق’ روز پنجشنبه در نخستین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگاران گفت: میانگین سنی ۳۰ سال برای داوطلبان آزمون کارشناس ارشد نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد جامعه چندین سال بعد از فارغ التحصیل شدن از دوره کارشناسی، ضرورت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را احساس می کنند و به فکر رقابت در آزمون کارشناسی ارشد می افتند.

وی به حضور چهار داوطلب ۷۷ ساله به عنوان مسن ترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه آزاد اشاره کرد اما درمورد جوان ترین داوطلب آزمون گفت که به دلیل درج اشتباه تاریخ تولد از سوی برخی داوطلبان در تقاضانامه ثبت نام، سن جوان ترین داوطلب هنوز برای ما مشخص نیست.

سجادی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته، گفت: امسال تعداد ۶۲۲ هزار و ۹۳۹ نفر برای حضور در آزمون نام نویسی کرده اند و براساس ظرفیت های پیش بینی شده، بیش از ۷۰ هزار نفر در رشته های مختلف این آزمون پذیرش خواهند شد.

به گفته وی از هر ۱۰ تا ۱۵ نفر داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه آزاد، یک نفر پذیرفته خواهد شد.

سجادی درمورد تاریخ انتشار کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: مرکز آزمون دانشگاه آزاد به دلایل امنیت آزمونی، طراحی و تهیه کلید سوالات را بعد از اتمام امتحان داوطلبان، به استادان طراح سوال سفارش می دهد و سپس کلید را تحویل میگیرد از همین رو کلید سوالات این آزمون حدود یک ماه تا ۴۵ روز پس از برگزاری آزمون برای اعمال در پاسخنامه آماده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور موجود، امنیت فرایند آزمون دارای سه مرحله اساسی قبل از آزمون، حین برگزاری و بعد از اتمام آزمون است که مرحله بعد از امتحان اهمیت بسیاری دارد زیرا پاسخنامه ها امانت های داوطلبان هستند که باید با دقت تمام قرائت و نمره دهی شوند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد امسال این دانشگاه را نیمه دوم شهریورماه اعلام کرد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ دانشگاه آزاد در شش نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود که آزمون های نوبت صبح از ساعت ۸ و در نوبت بعدازظهر نیز از ساعت ۱۶ آغاز می شود و داوطلبان لازم است یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۸۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.