میان وعده‌های نامناسب دانش‌آموزان کدامند؟

یک کارشناس تغذیه گفت: استفاده از میان وعده‌های نامناسب نظیر چیپس، پفک و شکلات تاثیر منفی بر میزان رشد و یادگاری دانش آموزان دارد.

به گزارش بی باک، علی اشرف رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، میان وعده ها را یکی از مهمترین بخش‌های برنامه غذایی کودکان برشمرد و گفت: با توجه به حجم کوچک معده کودکان لازم است غذای آنها را در میان وعده‌ها ریز کنیم.

وی، شیر و کیک، خرما، میوه جات، دانه‌های روغنی نظیر بادام و پسته، انجیر خشک، قیسی، آب میوه طبیعی و ساندویچ‌های خانگی را بهترین میان وعده‌های ممکن برای دانش آموزان دانست.

به گفته این کارشناس تغذیه، اگرچه نمی‌توان میان وعده‌ها و تنقلات نامناسب را کاملا از برنامه غذایی کودکان و دانش آموزان حذف کرد، اما لازم است تا حد امکان استفاده از این خوردنی‌ها را کاهش دهیم.

رشیدی با اشاره به ارزش غذایی پایین و کمبود مواد مغذی در تنقلات مضر، افزود: این مواد جلوی وعده‌های اصلی غذایی کودکان را می‌گیرد و تاثیر منفی بر رشد آنها دارد.

وی با تاکید بر لزوم مصرف صبحانه، خاطرنشان کرد: این وعده مهم غذایی ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی روزانه فرد را تامین کرده و موتور متابولیکی فرد را به کار می‌اندازد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، استفاده از صبحانه نه تنها برنامه سایر وعده های غذایی روزانه فرد را تنظیم می‌کند، بلکه تاثیر مثبتی بر افزایش بهره هوشی و یادگیری دانش آموزان دارد.

رشیدی در خصوص راه‌های ترغیب دانش آموزان به خوردن صبحانه در ساعات اولیه صبح برای افرادی که تمایلی به خوردن صبحانه ندارند، اظهار کرد: خوابیدن به موقع و سحرخیزی نقش بسزایی در افزایش اشتهای صبحگاهی دانش آموزان دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.