میدیا فرج نژاد ˝خواب خورشید˝ را منتشر کرد

فروردین ۱۴۰۳

میدیا فرج‌نژاد پس از انتشار یافتن آلبوم ˝طغیان˝ یک اثر موسیقایی دیگر با عنوان ˝خواب خورشید˝ را به خوانندگی علی بختیار را روانه بازار موسیقی کرد.

به گزارش هنرآنلاین، علی بختیار،خواننده این اثر با اعلام این خبر گفت :این آلبوم موسیقی براساس اشعار حافظ، سایه(هوشنگ ابتهاج)، مولانا و فریدون مشیری در دستگاه همایون و چهارگاه ساخته شده است.

وی دربارهٔ چگونگی ساخت آلبوم “خواب خورشید” خاطرنشان کرد: من و میدیا طی ساخت این آلبوم برای هر قطعه اش زمان های بسیاری از شب و روز را کنار هم به سر بردیم و در مورد محتوی و شعر آن به بحث و گفت و گو نشستیم تا نتیجه نهایی این گفت و گو ها تبدیل به آلبوم “خواب خورشید” شد.

بختیار ادامه داد: در این اثر موسیقایی اینگونه نبوده است که من به عنوان خواننده به آهنگساز سفارش بدهم که از قبل آهنگی بسازد و من هم آن را بخوانم.

این خواننده افزود:این آلبوم شامل ۱۱ قطعه موسیقی است که نوزاندگانی چون شروین مهاجر،علی پژوهشگر،پاشا هنجنی،کامران منتظری،نوید دهقان،رابعه زندقسینا ممتحن و … نواخته اند.

میدیا فرج نژاد در مقدمه آلبوم “خواب خورشید” نوشته است:موسیقی اصیل ایران زمین از دیر باز پیوندی ناگسستنی و کم نظیر با موسیقی مقامی مان داشته است و هر چه بیشتر به رپرتوار موسیقی اصیل می نگریم بیشتر به نقش موسیقی مقامی اقوام ساکن در ایران زمین ، در شکل دهی به پایه های ردیف موسیقی ایرانی پی می بریم. در “خواب خورشید” تلاش بر این بود که هر چه بیشتر از قابلیت موسیقی اقوام ایران در ساختار موسیقی اصیل، استفاده کنیم.

علی بختیارآواز را از سال ۷۹ زیر نظرمهیار شادروان آغاز کرده وخواب خورشید اولین تجربه او در کسوت خواننده محسوب می گردد. او معتقد است آواز باید با جان خواننده عجین شود و از صافی روحش بگذرد تا آنچه راکه مخاطب می شنود بر دلش بنشیند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.