میرزمانی: حمایت از بخش رقابتی را بر بین المللی بودن ترجیه دادیم

نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت/

سینما پرس- گروه هفت هنر/محمد میرزمانی در رابطه با برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی مقاومت گفت: حمایت از بخش رقابتی را بر بین المللی بودن ترجیه دادیم.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس نشست رسانه ای چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت امروز با حضور محمد میرزمانی، علی ترابی و محمد گلریز در تالار وحدت برگزار شد.

محمد گلریز دبیر جشنواره در ابتدای نشست گفت: سیاست جشنواره موسیقی مقاومت این است که هنرمندان را برای فعالیت‌های فاخر ترغیب کند و حس مقاومت را در ملت ایران بیشتر کند. در بسیاری از مناطق مقاومت به معنای واقعی انجام می‌شود و ملت بیدار نیز همیشه بر ضد طاغوت قیام کرده و پیروز خواهند شد این جشنواره از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه در تهران و کرمانشاه آغاز به فعالیت می کند. که حضور ۵۰ گروه رقابتی در جشنواره قطعی است. هیات داوران ۱۲ گروه را برای اجرای اثر انتخاب کردند و برای آنها جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. همچنین در اختتامیه از ۷ فعال موسیقی نیز تجلیل به عمل خواهیم آورد.

وی در ادامه نام های این افراد را به این شرح اعلام کرد: مجید انتظامی، کامبیز روشن روان، مهدی نظری و شاعرانی چون مهرداد اوستا، حسین اسرافیلی و احمد عزیزی به خاطر حمایتهایشان مورد تقدیر قرار می گیرند.
این خواننده تصریح کرد: البته در این بین از مداح اهل بیت حاج محسن طاهری که در زمان کودکی در پیشگاه حضرت امام (ره) به مداحی پرداخته اند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.قسمتی از جشنواره در تهران برگزار خواهد شد و تالار رودکی میزبان آن خواهد بود کنسرت حسام الدین سراج نیز از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

گلریز یادآور شد: گروه‌های رقابتی در ۲۸ ‌، ۲۹ و ۳۰ تیر ماه اجرای خود را به صحنه می‌برند و کنسرت مستقل حسام الدین سراج سی شهریور ماه در کرمانشاه برگزار شده بود.

در ادامه نشست علی ترابی با اشاره به اینکه آیین گشایش این جشنواره همزمان در تهران و کرمانشاه خواهد بود توضیح داد: علاوه بر اینکه بخش رقابتی در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور در کرمانشاه برگزار می شود کنسرت مستقل استاد حسام الدین سراج نیز در این شهر خواهد بود که امیدواریم میزبان شایسته ای برای استاد سراج باشیم. ایشان به رقم خاطره بدی که داشتند اما این بار دعوت مرا پذیرفتند.

محمد میرزمانی هم با اشاره به اینکه هنوز دفتر موسیقی بر اهداف خود که حمایت از موسیقی ایرانی است پایبند مانده خاطر نشان کرد: اگر تنها با ورود چند گروه خارجی نام یک جشنواره به بین المللی تغییر می کند بهتر است اصلاً چنین نامی بر آن نهاده نشود و بیشتر از گروهای داخلی حمایت کنیم. البته در حوزه موسیقی مقاومت نیز پتانسیل زیادی وجود ندارد تا بتوان امکانات ویژه ای را به آن اختصاص داد.

وی افزود:‌ یکی از اهداف این جشنواره این است که هنرمندان فعال در این حوزه که در زمان دفاع مقدس در حوزه موسیقی مقاومت کار کرده‌اند قدر ببینند. نگاه و رویکرد چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت این است که بخش رقابتی را تقویت کنیم و رونق ببخشیم و همه اینها را در فراخوان نیز گنجاندیم.

میرزمانی تصریح کرد: درویش‌رضا منظمی‌، هادی منتظری ‌، هوشنگ جاوید‌، ایرج نعیمایی‌ و … آثار اولیه را انتخاب و داوری‌های اولیه را انجام دادند. ما فراخوان حمایت خود را اعلام کرده‌ایم اما طبیعی است باید درخواستی هم از سوی هنرمندان صورت گیرد تا ما آنها را حمایت کنیم، اما وقتی کسی پیگیری‌هایی در این زمینه انجام نمی‌دهد، نباید انتظاری از ما داشته باشد. برای نمونه وقتی اعلام می‌کنیم باید دبیرخانه دایمی در یک استان راه اندازی شود، مسؤولان آن استان باید آن را پیگیری کنند.

در ادامه مدیرکل موسیقی ارشاد عنوان کرد: جشنواره موسیقی مقاومت به جشنواره موسیقی نواحی اولویت دارد و محمد رضا درویشی نیز یکی از ارکان اصلی جشنواره موسیقی نواحی بوده و اگر هم مدتی وقفه در این جشنواره ایجاد شده است، دلیلش بهتر برگزار شدن آن در آینده است. امسال نیز با درویشی مذاکراتی داشتیم و به مباحث امیدوار کننده‌ای پرداخته‌ایم. تاخیر در این جشنواره کیفیت آن را به دنبال خواهد داشت و اگر این اتفاق بیفتد یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات فرهنگی هنری کشور خواهد بود که طی یک برنامه‌ریزی پنج‌ساله ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/ص

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۵۲۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.