میرعلایی: امروز سینمای ایران به همراهی، همدلی و هم آوایی نیاز دارد

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

آرشیو خبرسینما و تلویزیون کد مطلب: ۱۲۶۹۹     

در برنامه نمایش خصوصی فیلم ˝پنهان˝ عنوان شد:

ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   

در نشست فیلم سینمایی ˝پنهان˝ میرعلایی گفت: سینمای امروز ما نیازمند همراهی و همدلی است.

چهارشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۵:۰۰

” اینروزها‌سینمای ایران بیش از هر وقت دیگری به همراهی، همدلی و هم آوایی همه دست اندرکاران آن نیاز دارد و همه باید تلاش کنیم تا فیلم های خوب دیده شوند.”
به گزارش تفسیری هنر آنلاین سید احمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد فارابی بابیان مطالب فوق در مراسم نمایش خصوصی فیلم سینمایی “پنهان” ویژه دست اندرکاران رسانه ها‌و منتقدان سینمایی افزود: “این گونه برنامه ها‌به ویژه در وقت اکران عمومی‌فیلم کمک می‌کند تا راهی را برای خوب دیده شدن فیلم باز کنیم و منتقدان ، اهالی رسانه و درنهایت مردم، فضایی را فراهم آورند تا کارگردان بتواند فیلم بعدی خود را بهتر و با کیفیت مناسبتری بسازد.”
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مشکل کم شدن مخاطب در سینمای دنیا گفت: “کشورهای مالک سینما نیز دچار کم مخاطبی شده اند. این کشورها‌تلاش می‌کنند تا از طریق جذابیت های کاذب مخاطبانشان را افزایش دهند. اما در کشور ما که می‌خواهیم فیلمهایمان اخلاقی و اخلاق گرا باشد،ضمن دوری از اینگونه جذابیت های دروغین باید شرایطی را فراهم آوریم تا فیلم ها‌به خوبی دیده شوند و این وظیفه دست اندرکاران رسانه و منتقدان است که در این بخش به یاری سینمای ایران بشتابند تاوضعیت به شکلی در آید که مردم علاوه بر تماشای فیلم های خوب، فیلم های ضعیفتر را نیز به تماشا بنشینند.” میر علایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فیلم پنهان و ارزش های کیفی و محتوایی آن گفت: باید دست به دست هم دهیم تا فیلم خوبی مثل پنهان که با انگیزه و انرژی مناسبی نیز ساخته شده دیده شود. چرا که دیده شدن یک فیلم بسیاراهمیت دارد. وی با تاکید بر ارزش های فنی و ساختاری این فیلم و دلایل مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در ساخت این فیلم گفت: از ابتدا قرار نبود در ساخت پنهان مشارکت داشته باشیم اما وقتی که فیلم را دیدیم و دریافتیم که ساختار خوبی دارد تصمیم گرفتیم تا مشارکتمان را افزایش دهیم.
پیش از سخنان مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، محسن علی اکبری تهیه نماینده پنهان نیز در سخنان کوتاهی ضمن ارج نهادن از حضور منتقدان و اهالی رسانه در این برنامه، پیرامون فیلم پنهان گفت: این فیلم خوش ساخت است و با هدف تحکیم بنیان خانواده ساخته شده و از طرفی تلاش نموده تا با نزدیک شدن به بعضی خط قرمزها، حریم ها‌را نیز رعایت کند. در ادامه نیز مهدی رحمانی کارگردان فیلم با ارج نهادن از تلاش های انجام شده برای اکران عمومی‌فیلم پنهان توسط بنیاد سینمایی فارابی از تهیه نماینده فیلم به سبب توجه به قشر جوان و احترام به تفکرات مستقل در سینمای ایران تشکر و اظهار امیدواری نمود تا همچنان در سینمای ایران روزنه هایی برای توجه به نسل جوان سینمای ایران و نگاههای مستقل و متفاوت وجود داشته باشد.
قابل به اشاره است : در برنامه مذکور که با استقبال قابل توجه اهالی و دست اندرکاران رسانه های گروهی و منتقدان ونویسندگان سینمای ایران همراه بود، فیلم پنهان با حضور بازیگران و چند تن از عوامل سازنده فیلم به نمایش درآمد و در پایان نیز نشست پرسش و پاسخ و نقد و بررسی فیلم برگزار شد. همچنین مصطفی محمودی مجری برنامه پیش از آغاز نمایش فیلم از اکران عمومی‌فیلم ملکه در آذرماه و برگزاری برنامه نمایش خصوصی این فیلم و فیلم خارجی انسان های آزاد در سالن نمایش بنیاد سینمایی فارابی برای اهالی رسانه و منتقدان و نویسندگان سینمایی خبر داد.
 


Loading...


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.