میرلوحی: طراحان «استیضاح» چه گلی می‌خواهند بر سر کشور بزنند؟

یک فعال سیاسی گفت: با استیضاح رئیس جمهور یک مسئله به مسائل کشور اضافه می‌شود.

محمود میرلوحی در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: استیضاح رئیس جمهور یک قانون و یک امکانی است که در قانون اساسی  پیش بینی شده و هر مجلسی این حق را دارد که از رئیس جمهور توضیح بخواهد، حق دارد سوال کند و حتی عدم کفایت وی را صادر کند،  اما باید توجه کنیم قانون اساسی فقط همین یک اصل و یک امکان نیست، خیلی موضوعات دیگر هم مطرح است. تمام قوانین را باید در کنار هم دید. 

وی ادامه داد: در کشور ما رئیس جمهور نماد جمهوریت نظام است و رای یک پارچه ایرانیان در داخل و خارج به این شخص داده می شود، این درحالی است که بقیه انتخابات ها مثل مجلس و خبرگان حوزه انتخابیه دارند. ساختار سیاسی کشور به طوری است که مردم ما در انتخابات ریاست جمهوری رای و نظر خود را مطرح می کنند.

این فعال سیاسی افزود: در شرایط فعلی که در تحریم هستیم و کرونا بی داد می کند و فشارهای امریکا زیاد است و همچنین انتخابات ریاست جمهوری هم پیش رو است همان طور که رهبری گفتند معلوم است این کار نمی تواند کار موثری باشد. 

وی گفت: استیضاح رئیس جمهور موثر نیست، چون فرصتی برای انتخابات رئیس جدید وجود ندارد و معاون اول باید سکان کار را به دست بگیرد که خوب الان کارها را ایشان پی می گیرند. در چنین شرایطی یا استیضاح کنندگان می گویند جهانگیری کناره گیری کند و یا شخص دیگری را وارد دولت کنند که معنی اش این است که کشور وارد چالش جدید می شود. 

میرلوحی گفت: در هر صورت با اتخاذ چنین تصمیماتی یک مسئله به مسائل کشور اضافه می شود . این در حالی است که همکاری و هماهنگی مجلس در ۸ ماه آینده  بهتر می تواند نتیجه بخش باشد. 

وی تصریح کرد: گل‌ههای استیضاح کنندگان اقتصادی است خب الان نظر اقتصادی‌شان را بگویند.  آقای ذوالنور و دوستانشان بگویند در ۸ ماه آینده با تمام اختیارات چه گلی بر سر اقتصاد کشور می خواهند بزنند. 

این فعال سیاسی در پایان گفت: پیش از استیضاح باید بگویند در اشتغال و ارز و منطقه چه می خواهند بکنند؟ با هر مقیاسی استیضاح در شرایط فعلی دستاوردی ندارد. اگر همه قوا باهم کمک  کنند بخشی از مشکلات کشور حل می شود. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.