میزان باروری در کشور به کمتر از ۲ فرزند کاهش یافته است / بیش از ۲۰ درصد خانواده‌ها تک‌فرزند هستند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه نمایندگان مجلس یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و مقابله با کاهش رشد جمعیت کشور را به تصویب رساندند گفت: براساس مطالعات انجام شده و سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ میزان باروری در کشور به کمتر از ۲ فرزند کاهش یافته است.

میزان باروری در کشور به کمتر از 2 فرزند کاهش یافته است / بیش از 20 درصد خانواده‌ها تک‌فرزند هستند

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و مقابله با کاهش رشد جمعیت کشور با ۱۳۱ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس گزارش خانه ملت، شایان ذکر است که دوفوریت این طرح با ۱۲۴ رای موافق، ۵۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع به تصویب نرسید.

محمدعلی شهریاری در تشریح طرح مذکور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتدار کشورها جمعیت آنها است، گفت: براساس مطالعات انجام شده و سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ میزان باروری در کشور به کمتر از ۲ فرزند کاهش یافته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح افزایش نرخ باروری به امضای ۸۲ نفر از نمایندگان صحن مجلس رسیده است، افزود: بیش از ۲۰ درصد جمعیت خانواده‌های کشورمان تک‌فرزند هستند، ضمن اینکه با ادامه این روند در دهه‌های آتی فرزندان ما از داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم خواهند شد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت در سال‌های ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ به صفر خواهد رسید و پس از آن منفی می‌شود، ادامه داد: در جوامع غربی و ژاپن نیز نگرانی از سالمند شدن جامعه وجود دارد و به همین دلیل به مهاجرپذیری روی آورده‌اند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر باز بودن پنجره جمعیتی کشور از سال ۱۳۸۵ و بسته شدن آن در سال ۱۴۲۵ گفت: باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکانات کشور گنجایش پذیرایی ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت را دارد، تصریح کرد: مشکلات فعلی به دلیل سو ءمدیریت است که نمی‌توانیم از امکانات به درستی استفاده و مشکلات جوانان را حل کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سن ازدواج به بالای ۲۵ سال رسیده است، تاکید کرد: آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب از افزایش جمعیت است، جمعیت سالم و پویا است تا بتواند به اهداف اسلام و انقلاب دست یابد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.