میزان شیوع باکترمی در کودکان ۵ تا ۸ است

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان شیوع باکترمی در کودکان حدود ۵ تا ۸ درصد و مرگ و میر ناشی از آن حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد است.

فرهاد خواجه ئیان متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: باکترمی یکی از مهم ترین و شایع تری عوامل مرگ و میر در کودکان است و بها های بسیاری را به مراکز بهداشتی و درمانی و خانواده ها تحمیل می نماید.

وی با بیان این که باکترمی به وسیله انواع مختلفی از باکتری ها ایجاد می گردد، تصریح نمود: متاسفانه در سال های اخیر مقاومت باکتری های ایجاد نماینده باکتری نسبت به آنتی بیوتیک ها افزایش یافته است.

خواجه ئیان با اشاره به میزان شیوع باکترمی در بین کودکان، تاکید نمود: مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان شیوع باکترمی در کودکان حدود ۵ تا ۸ درصد و مرگ و میر ناشی از آن حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد است.

وی یاد آور شد: تشخیص به موقع باکترمی و شناسایی عوامل پاتوژن و الگوی آنتی بیوگرام آن موضوع مهمی است که به کنترل این بیماری کمک می نماید.

خواجه ئیان خاطر نشان نمود: همچنین نوع درمان مناسب باکترمی و استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب و پرهیز از مصرف نا به جای این دارو ها نیز در کنترل باکترمی موثر است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.