میزان کمک خیرین مدرسه ساز بیش از دو برابر اعتبارات دولتی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حافظی روز جمعه در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان افزود: در حالی که میزان اعتبارات دولت برای ساخت مدارس طی سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال بود، خیرین در همین مدت ۱۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال را برای ساخت مدارس در نقاط مختلف کشور هزینه کردند.

وی افزود: مشارکت گسترده و چشمگیر خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس موجب حذف مدارس چهار نوبته در سطح کشور شده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور همچنین از مشارکت پر شور خیرین مدرسه ساز برای کمک به ساخت مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: طبق آمار و ارقام به دست آمده جهاد مقدس مدرسه سازی با شور و نشاط بیشتری در تمام استانهای کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ساخت و توسعه مدارس را زیر ساخت اصلی توسعه همه جانبه کشور دانست و گفت: امسال سال طلایی خیرین مدرسه‌ ساز کشور خواهد بود.

حافظی از گسترش فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز به خارج از کشور نیز خبر داد و گفت: به همت ایرانیان مقیم خارج از کشور ، مجمع خیرین مدرسه ساز در کشورهای امارات و ترکیه تشکیل شده و بزودی این مجمع در کشور کانادا نیز فعالیت خود را آغاز می کند.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز کشور در ادامه گفت: استان لرستان پارسال با کمک ۵۴۰ میلیارد ریالی خیرین توانست در جذب و تحقق تعهدات در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد که این افتخاری بزرگ برای لرستان در مقایسه با استان‌های دیگر کشور است.

وی ضمن تقدیر از مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان و رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: استان لرستان در ساخت فضاهای آموزشی در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

حافظی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز در ۵۵۰ شهر و ۳۱ استان کشور مشغول فعالیت هستند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان نیز در این جشنواره گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان از سال ۱۳۸۲ با ۲۵ خیر، فعالیت خود را آغاز کرد.

علی محمد رضوی با اشاره به استقبال گسترده خیرین لرستانی از ساخت مدارس و رفع محرومیت آموزشی این استان گفت: تعداد خیرین مدرسه ساز لرستانی اکنون به ۷۶۶ نفر رسیده است.

در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان که با شرکت بیش از ۵۰۰ خیر در قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد، از مسن ترین خیر لرستانی ‘حاج علی میرزا رحیمی خرم آبادی’ با ۸۲ سال سن و ‘فاطمه نظری’ خیر دو ساله عضو مجمع به عنوان خردسال ترین خیر مدرسه ساز لرستان تجلیل شد.

در این جشنواره تعدادی از خیرین با اهدای کمک های نقدی و اهدای زمین ساخت چندین واحد آموزشی در مناطق مختلف لرستان به ویژه مناطق محروم و روستاها را تقبل کردند.

۶۴۸/۱۶۲۵/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.