طول عمر افراد سیگاری به طور متوسط ۸ سال کمتر از افراد عادی است

میزان متوسط کاهش طول عمر افراد سیگاری ۸ سال است و این میزان برای افراد سیگاری که در میان سالی فوت می‌کنند (۳۵ تا ۶۹ سالگی ) حدود ۲۲ سال است.

عمر افراد سیگاری

به گزارش ممتاز نیوز، مهرداد جزایری کارشناس بیماری‌های غیرواگیر ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف سیگار باعث ایجاد سرطان‌های ریه، دهان، لب، بینی، حنجره، مری، معده، لوزالمعده، کلیه، مثانه و سرطان گردن رحم می شود.

مهرداد جزایری افزود: خطر ایجاد سرطان ریه حدود ۲۰ برابر در سیگاری‌ها بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.

طول عمر افراد سیگاری

وی در خصوص طول عمر افراد سیگاری تصریح کرد: استعمال دخانیات باعث بروز ۹۰ درصد سرطان‌های ریه می شود که ۸۳ درصداز مرگ و میر ناشی از سرطان ریه افراد سیگاری هستند.

جزایری با اشاره به اینکه بیماری انسدادی مزمن ریه به‌ طور عمده ناشی از سیگار کشیدن است، ادامه داد: انسداد پیشرونده و برگشت‌ ناپذیر راه‌های هوایی باعث افزایش دفعات حمله و تشدید حملات این بیماری می‌شود.

عمر افراد سیگاری

کارشناس بیماریهای غیرواگیر دانشگاه یادآور شد: ۵۰ درصد بیماری های قلبی و عروقی، ۷۸ درصد بیماری های تنفسی، ۱۲ درصد کل مرگ ها و ۳۰ درصد مرگ‌های بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی ناشی از استعمال دخانیات است.

وی اظهار داشت: طبق مطالعات متعدد انجام شده رابطه مستقیمی بین میزان مصرف سیگار از نظر تعداد نخ سیگار و نحوه پک زدن به سیگار و سرطان‌های قسمت فوقانی دستگاه گوارش وجود دارد به طوری که با مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار، خطر سرطان لوزالمعده در مردان را به میزان ۵ برابر و در زنان ۶ برابر افزایش می دهد.

این کارشناس تاکید کرد: خطر سرطان گردن رحم در زنان سیگاری ۲ برابر بیشتر از زنان غیرسیگاری است و با مصرف سیگار خطر پیشرفت سرطان‌های گردن رحم به ویژه از نوع سرطان سلول سنگفرشی افزایش می‌یابد.

جزایری گفت: همچنین مردان سیگاری ۷۰ درصد و زنان سیگاری ۴۰ درصد احتمال بیشتری برای ابتلاء به سرطان کلیه و مثانه دارند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.