میزان مصرف انرژی در بخش ساختمان بیش از ۶۵ درصد است

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

با توجه به اهمیت بهره وری انرژی در ساختمانها متاسفانه در کشور ما به این موضوع توجه جدی نشده است.

بیگی دبیر کمیته ملی انرژی با بیان این مطلب در اولین سمینار بررسی بهره وری انرژی در ساختمان گفت: اهمیت بحث انرژی و نقش استانداردها در بهینه سازی مصرف سوخت بر هیچ کس پوشیده نمی باشد زیرا هیچ فعالیتی در زندگی امروزه بدون انرژی امکان پذیر نمی باشد.

وی تصریح نمود: در ساختمان های قدیمی سازندگان به موضوع انرژی اهمیت ویژه ای می دادند اما از دهه ۷۰ میلادی به این طرف به سبب آغاز تحریم انرژی از سوی عراق موضوع بهره وری انرژی در ساختار نوین اقتصادی کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته اهمیت ویژه ای پیدا نمود.
بیگی تصریح نمود: بحث مدیریت انرژی مثل جایگزین سازی منابع انرژی به جای یکدیگر مانند جایگزین شدن زغال سنگ به جای نفت در آمریکا یکی از موارد مهم در توسعه اقتصادی کشورهاست.

دبیر کمیته ملی انرژی ادامه داد: در کشور ما رشد میزان مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری از سال ۷۵ تا ۸۶ بیش از ۶۵ درصد رشد داشته که این موضوع زنگ خطریست برای اقتصاد کشوری که بخش عمده درآمد اقتصادی آن از محل سوخت های فسیلی همچون نفت تامین می گردد.

بیگی ادامه داد: ما باید دنبال بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان های خود باشیم به همین سبب در کشورهای توسعه یافته و نهادهای بین المللی استانداردهای خاص برای تعیین میزان مصرف انرژی در ساختمان ها مشخص شده است که کشور ما هم در سالهای اخیر بررسی ها و دستور العمل های لازم را برای اجرای بهره وری مناسب و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها در دستور کار خود قرار داده است که این مقررات بهینه سازی مصرف انرژی از سال آینده در کشور به مرحله ی اجرا گذاشته می گردد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.