میزبانی ضعیف کره جنوبی از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا

گروه دوم فردا شب راهی می‌شوند

چهل و سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی از فردا آغاز می شود که میزبانی ضعیف کره ای ها صدای اعتراض بسیاری از تیم ها را درآورده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، شرایط نه چندان خود هتل محل اقامت ورزشکاران به لحاظ تغذیه، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که تیم های شرکت کننده، به خصوص ورزشکاران کشورهای مسلمان با آن مواجه هستند.

دور بودن محل تمرین از هتل محل اقامت وزنه برداران هم معضل بزرگ دیگری است که شرایط میزبانی شهر پیونگ تائک کره جنوبی را بیش از پیش زیر سئوال می برد.

وزنه برداران برای هر جلسه تمرینی باید یک مسیر ۳۵ دقیقه ای را با اتوبوس طی کنند. به عبارتی برای ۲ جلسه تمرین در روز، نزدیک به ۳ ساعت از زمان وزنه برداران در رفت و آمد به سالن تمرین هدر می رود و به همین اندازه خستگی ناشی از فشار تمرینات نیز افزایش پیدا می کند.

این درحالی است که تیم های شرکت کننده علاوه بر پرداخت ورودیه ۱۲۰ دلاری، موظفند به اعضای هر یک از اعضای کاروان خود برای هر شبانه روز ۱۱۰ دلار به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بپردازند که رقم بسیار زیادی است. در کنار آن پرداخت ۵۰ دلار برای هر آزمایش دوپینگ هم از جمله مواردی است، برای نخستین بار در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی از تیم های شرکت کننده اخذ می شود!

خبر دیگر اینکه بعد از انجام دو جلسه تمرین در صبح و بعدازظهر دوشنبه، گروه دوم وزنه برداران فردا شب به کره جنوبی محل برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا می روند.

کیانوش رستمی، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی، به همراه جواد خوشدل مربی تیم نفراتی هستند که ساعت ۲۲:۳۰ فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد دوحه ترک می کنند و بلافاصله از آنجا راهی شهر اینچئون کره جنوبی می شوند.

بر این اساس اگر تاخیری در مسیر حرکت گروه دوم کاروان وزنه برداری کشورمان ایجاد نشود، این گروه روز سه شنبه و ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۳:۳۰ به وقت تهران) وارد شهر پیونگ تائک محل برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا می شوند.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نیز از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت آغاز می شود اما مجید عسکری، مرتضی رضائیان و سجاد بهروزی به عنوان نخستین وزنه برداران ایران، در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت روی تخته می روند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.