میزبانی کارگردانان زن از تماشاگران تئاتر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

دو کارگردان پیشکسوت تئاتر این روزها تازهترین آثار خود را در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ، دو کارگردان زن تئاتر ایران این روزها با تازهترین آثار نمایشی خود میزبان تماشاگران در مجموعه تئاتر شهر می باشند.

گرفتار شدن باز در لانه جغدان

این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی و بازیگری هنرمند نام آشنای تئاتر و تلویزیون محبوبه بیات است و اجراهای خود را از ۵ آبان ماه آغاز کرده است.

“گرفتار شدن باز در لانه جغدان ” برداشتی از مثنوی معنوی و داستان ” باز و جغدان” است. داستان اصلی این نمایش دربارهٔ زن بازیگر میانسالی است که به پیشکسوتی رسیده و از دنیای کار و تئاتر و هنر خسته است؛ ولی همچنان امید دارد به روی صحنه برود. وی وسایل صحنه از قبیل پروژکتور و لباس و غیره را در خانه خود فراهم می‌کند و یکی از متون مولانا را به شیوه نقالی اجرا می‌کند در این بین تصاویری از قبل‌اش را به خاطر می‌آورد…

داستان” باز و جغدان” هم در باره پرنده‌ای است که گرفتار طوفان می‌شود و باد این پرنده را در کوی جغدان می‌اندازد و در آنجا هر جغدی دربارهٔ او نظری می‌دهد.

“گرفتار شدن باز در لانه جغدان” تا ۲۶ آبان هر روز ساعت ۱۸:۳۰در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه می‌رود.

تیغ و استخوان

“تیغ و استخوان” عنوان تازهترین اثر نمایشی منیژه محامدی است که از اوایل آبان ماه بروی صحنه رفته است .

اجرای این نمایش بر اساس نمایشنامه “ترکه‌ها و استخوان‌ها” نوشته دیوید ریب و به ترجمه صمد چینی‌فروشان است. “ترکه ‌ها و استخوان” دربارهٔ یک خانواده آمریکایی است که پسر بزرگ آنان به سبب حضور در جنگ کور می‌شود. این نمایشنامه به مسایل روحی، روانی و وجدانی این سرباز که تحت تاثیر جنگ قرار گرفته و دیدگاه‌های خانواده او که با مسایل جنگ، سرنوشت مردم ویتنام و مردمی که در جنگ شرکت داشتند در تعارض و تضاد است، می‌پردازد.

محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، جواد نمکی، محمد نادری، دانیال خجسته، دنیا نصر؛ بازیگران این نمایش می باشند. “تیغ و استخوان” تا ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه می‌رود.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.