میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (س) در پاکستان گرامی داشته شد

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور معاون سفیر، جمعی از کارکنان سفارت، روسای نهادهای ایرانی مقیم، فرهنگیان و دبیران مجتمع آموزشی امام حسین علیه السلام، خانواده های ایرانی و شماری از شیعیان پاکستانی در محل این مجتمع گرامی داشته شد.

در این مراسم ‘منصور افراسیابی’ از کارشناسان سفارت ایران در اسلام آباد در سخنانی به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها دخت گرامی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله پرداخت.

وی گفت: همزمان با میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)، پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با سنت شکنی و هنجار سازی دست به دو عمل آموزشی در جامعه جاهلیت آن زمان زدند. پیامبر گرامی اسلام با مخالفت نسبت به زنده بگور کردن دختران، اقدام به سنت شکنی کردند و حضرت فاطمه (س) را به عنوان پاره ای از تن خود به جامعه آن زمان معرفی نمودند.

افراسیایی تصریح کرد: در جامعه آن روز عربستان داشتن دختر به نوعی هتک حرمت خانواده و قبیله محسوب می شد و پیامبر گرامی اسلام با این اقدام بزرگ و تاثیرگذار، وجود مبارک حضرت فاطمه ( س) را به خویشتن پیوند زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ‘از دامن زن مردم به معراج می رود’، به بیان جایگاه والای زن در تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه اشاره کرد.

این مقام سفارت ایران افزود: عمق فضائل و معارف حضرت زهرا سلام الله علیها، آنقدر زیاد است که همه ائمه معصومین علیها سلام در طول زندگانی خود به خصوص به هنگام برخورد با معضلات زمانه خود به آن حضرت متوسل می شدند.

در ادامه این مراسم گروه سرود دانش آموزان مجتمع امام حسین (ع) اقدام به خواندن اشعار و مولودی خوانی در وصف بی بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها کردند.

مداحان خاندان عصمت و طهارت نیز در پایان این مراسم با نوای گرم خود مجلس را مصفا کرده و در مدح و ثنای حضرت زهرا (س) اشعاری را سروده و برای تعجیل در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دعا کردند .

خانه های فرهنگ ایران نیز در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، مولتان و کویته با برگزاری مراسم جشن و شادی، با حضور ایرانیان و شیعیان پاکستانی میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (س) را گرامی داشتند.

آساق**۱۷۸۹**۱۰۹۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.