میلیاردها نفر با مشکل کمبود فضا برای دندان‌هایشان روبرو هستند

محققان می‌گویند تنها حسن این کج بودن دندان‌ها ناشی از هوش تکامل یافته‌ نوع بشر است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، امروزه میلیاردها نفر با مشکل کمبود فضا برای دندان‌هایشان در دهان مواجه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در دهان انسان امروزی معمولا فضای کافی برای ۳۲ دندان وجود ندارد که این ویژگی ناشی از تکامل مغز انسان است.

محققان می‌گویند فک انسان برای ۳۲ عدد دندان، کوچک است. به همین خاطر این دندان‌ها معمولا به صورت فشرده کنار هم چسبیده‌اند.

پژوهشگران افزودند زمانی که دندان‌های عقل نیز جا را برای دیگر دندان‌ها تنگ می‌کنند، انسان به یاد مسیر تکاملی‌اش می‌افتد. دندان‌های عقل نمایانگر این هستند که اجداد انسان حتی زمانی بیشتر از ۳۲ دندان داشتند.
 
به عقیده‌ی پزشکان علت این امر رشد مغز انسان است چرا که در سیر تکامل حیوان به انسان، مغز او همواره بزرگتر شده و این رشد بر برنامه‌ی رشد و تکامل استخوان‌های جمجمه و فک تاثیر گذاشته است.

«پژوهشگران دانشگاه زوریخ»می‌گویند رشد مغز در میان انسان‌های اولیه منجر به تفکر درباره استفاده از ابزارهای گوناگون به جای دندان شده است. برای مثال آنها به این نتیجه رسیدند که با شاخه‌های درخت یا سنگ هم می‌توان پوست مواد غذایی را جدا کنند و دیگر نیازی به دندان‌های آسیاب نیست. بدین وسیله تکمیل یافتن ابزار باعث کوچک شدن فک انسان شد.

به گفته‌ی این گروه محقق فضا در فک انسان کم شد، اما عدد ۳۲ باقی ماند. به همین خاطر انسان‌ها امروزه با شیوه‌های مختلف ارتودنسی کوشش می‌کنند که فضای بیشتری برای دندان‌های خود در دهان ایجاد کنند.

محققان می‌گویند تنها حسن این کج بودن دندان‌ها ناشی از هوش تکامل یافته‌ی نوع بشر است.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.