مینو امامی نقاشی هایش را به گلستان آورد

۲۱خردادماه،

مینوامامی که قریب به ۱۶ سال است که با نقاشی دست و پاهای مصنوعی؛ جنگ تحمیلی را روایت می کند، در مجموعه تازه باز هم به نوعی به جراحت از جنگ می پردازد.

لیلی گلستان درگفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این دومین بار است که مینو امامی در گالری گلستان نمایشگاه برپا می کند . او در این نمایشگاه ۲۷ نقاشی با تکنیک اکرولیک که بر روی بوم و مقوا اجرا شده اند را به نمایش می گذارد.

او افزود: امامی که درنمایشگاه هایی که تاکنون برگزار کرده همواره به جنگ تحمیلی پرداخته و تم تمام آثارش دست و پای مصنوعی بوده؛ این بار به جای دست و پای مصنوعی، دست و پای واقعی نقاشی کرده اما این دست و پا هم در فضای نقاشی ها او به سایر اندام ها انسانی متصل نشده اند و درفضایی با بک گراند سیاه و تیره به تصویر کشیده شده اند.

به گفته مینو امامی تمام آثار او براساس جراحت روانی و جسمی از جنگ می باشند.

امامی کار بر روی سوژه دست و پای مصنوعی را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده است و به نقل از خودش در کنار این سوژه؛ سوژه های دیگری نیزنقاشی کرده است. نقاشی های او براساس زندگی شخصی‌اش با همسرش که یک جانباز جنگ بوده؛ شکل گرفته است.

امامی نقاشی را بدون ادبیات نمی‌بیند و درهر تصویری به دنبال یک قصه و مضمون ادبی می‌گردد.

به گفته او هشت سال دفاع‌مقدس، جزء تاریخ ایران است و هر شخصی در هر وضعیتی تحت تاثیر تاریخ معاصر خود قرار می‌گیرد. انسان‌هایی که در مقابل جامعه احساس مسوولیت می‌کنند، نمی‌توانند انقلاب و جنگ تحمیلی را نادیده بگیرند.

مینو امامی متولد ۱۳۴۲ تهران است. او نقاشی را در سال ۱۳۷۰ با حضور در کلاس های پروانه اعتمادی فرا گرفته است. او در بیش از ۲۰نمایشگاه گروهی در ایران، دبی، سوئیس و چین شرکت کرده است. او تاکنون شش نمایشگاه انفرادی در کارگاه شخصی اش، گالری برگ و گالری گلستان برپا کرده است. او برنده جایزه سوم مسابقات بین‌المللی ۱۳۸۴ پکن شده است.
او مجموعه ای از آثارش را با عنوان “آثار منتخب مینو امامی” از سوی انتشار یافتنات لک لک منتشر کرده است. این کتاب در داوزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شده است.

نمایشگاه نقاشی های مینو امامی از جمعه ۲۴ خردادماه در گالری گلستان افتتاح می گردد و تا ۲۹ خردادماه ادامه خواهد داشت.
 

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.