مینیاتورهای ایرانی قرن شانزدهم در حراج ساتبیز لندن

۲۶فروردین۱۳،

ساتبیز لندن اعلام کرد که نمونه‌های نادری از هنرهای جهان اسلام به ویژه آثار منحصر به فردی از کشور ایران را ۲۴ آوریل(۴ اردیبهشت) برای فروش عرضه می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین ، یکی از نادرترین و با ارزش‌ترین آثاری که در این مجموعه عرضه می گردد مجموعه‌ای از ۲۸ نقاشی مینیاتور ایرانی و خطاطی‌ مرقع است که از قرن ۱۶ تا ۱۹ را دربرمی گیرد. هر یک از آثار این مجموعه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده و قیمت مجموعه این آثار افزون بر ۹/۶ میلیون پوند برآورد شده است.

به گفته بندیکت کارتر مدیر ساتبیز و رییس فروش این حراجی، این مجموعه در پاسخ به توجه روزافزون بین المللی به هنرهای اسلامی زیر چکش حراج می رود و طیف متنوعی از آثار هنری که از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشند، در این مجموعه ارایه می‌شود.

در بخش نقاشی دو تابلوی با ارزش از حکام مغول متعلق به قرن شانزدهم و آغاز قرن هفدهم با قیمتی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار پوند برای فروش عرضه خواهند شد.

پارچه زربفت ایرانی از قرن هجدهم با برآورد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند، یک گلدان منحصر به فرد از سفال ترکیه با برآورد ۷۰ تا ۱۰۰ هزار پوند، یک مجموعه از نقاشی های آبرنگ از مناظر و سنت های هند مربوط به قرن نوزدهم با برآورد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پوند، یک غلاف شمشیر طلا و نقره منحصر به فرد از قرن ۱۱ و ۱۲ مربوط به دوره غزنوی از ایران با برآورد قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار پوند و یک ابریق نقره از دوره پس از ساسانی و اوایل اسلامی ایران مربوط به قرن هشتم میلادی با برآورد ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پوند از باارزش ترین آثاری می باشند که در این مجموعه ارایه خواهد شد.

این مجموعه باارزش شامل نقاشی‌ها، دست‌نوشته‌ها، متون، آثار سرامیک و اسلحه از ۱۳ قرن تاریخ اسلامی است.

بسیاری از این آثار برای موزه‌هایی که مدتهاست تمایل به خرید آنها دارند چوب حراج می‌خورند و از چنان ارزشی برخوردارند که تاکنون در هیچ حراجی عرضه نشده است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.