میهمانان خارجی جشنواره صدا در زیبا کنار درخت یادگاری کاشتند

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیشنهاد کاشت درخت از سوی یکی از میهمانان خارجی این رویداد بین المللی در دیدار با ‘محمدحسین صوفی’ معاون صدای سازمان صدا و سیما مطرح شد و با استقبال برگزار کنندگان این مراسم رو به رو شد.

بر اساس این پیشنهاد، میهمانان خارجی حاضر در این مراسم پس از اتمام کارگاه های آموزشی اقدام به کاشت درخت محوطه باز زیباکنار و ثبت آن به نام خود کردند.

** دیدار معاون صدا با شنوندگان شبکه های رادیویی

از دیگر برنامه های جنبی روز سوم جشنواره بین المللی رادیو، برگزاری نشستی میان معاون صدا با شنوندگان شبکه های رادیویی بود؛ شنوندگانی که طی سال های گذشته تعامل مستمر با شبکه های رادیویی داشتند.

‘محمدحسین صوفی’ معاون صدای سازمان صدا و سیما با یادآوری نامگذاری سال ۹۰ به نام سال مخاطب در رادیو، تاکید کرد که این نامگذاری برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان، حفظ مخاطبان و افزایش آنان صورت گرفت.

وی مخاطب را سرمایه اصلی شبکه های رادیویی دانست و گفت: استودیو گریزی و حضور بیشتر در میان مردم از دیگر اقدامات همکاران رادیویی در سال ۹۰ بود.

صوفی بااشاره به برگزاری طرح ‘۴+۱۲’ در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو، تاکید کرد: در این طرح ازشنوندگانی که تعامل بیشتری با شبکه های رادیویی داشتند، دعوت به عمل آمد تا در میان برنامه سازان حضور داشته باشند.

صوفی به برنامه های معاونت صدا برای تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان اشاره کرد و با بیان اینکه جشنواره جوانه یکی از راه های تعامل دو سویه مخاطبان با این رسانه است، گفت: سال گذشته نخستین دوره جشنواره جوانه به همت رادیو جوان برگزار شد و امسال نیز با مشارکت فعال مخاطبان در آبان ماه برگزار می شود.

وی درباره تعامل بیشتر شنوندگان با شبکه های رادیویی گفت: باشگاه رادیو جوان از چند سال پیش فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و با دعوت از علاقه مندان به حرفه های مختلف در امر برنامه سازی رادیو، به آنها آموزش داده و زمینه را برای فعالیت حرفه ای فراهم می کند.

معاون صدا درپایان افزود: قصد داریم تعامل شبکه های رادیویی را با مخاطبان بیشتر از گذشته کنیم و پوشش جمعیتی و جاده ای شبکه های رادیویی افزایش یابد.

** انتقاد از تبلیغ نشدن برنامه های رادیویی در تلویزیون

در دوازدهمین جشنواره رادیو ۱۶نفر از مخاطبانی که به طور مستمر با شبکه های رادیویی در ارتباط هستند، حضور دارند.

یکی از این مخاطبان که از زابل برای حضور در این جشنواره دعوت شده بود، در نشستی گفت:من از شنوندگان می خواهم که با رادیو تماس گرفته و نظر خود را درباره برنامه ها بگویند. البته شرایط زندگی و هزینه های بالای تلفن را نیز باید در نظر گرفت.

یکی دیگر از مخاطبان رادیو در تهران هم پیشنهاد کرد که امکان اعلام نظر از طریق اینترنت فراهم شود تا بسیاری از مخاطبان بتوانند دیدگاه های خود را درباره برنامه های رادیویی شبکه های مختلف بیان کنند.

اتقاد از بودجه کم رادیو نسبت به تلویزیون و تلاش برای تبلیغ برنامه های رادیویی در تلویزیون و همچنین تشکیل باشگاه مخاطبان رادیو از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا از ۲۶ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار آغاز به کار کرد و امشب با معرفی برگزیدگان بخش ملی و بین الملل به کار خود پایان می دهد.

فراهنگ ۲۰۲۵*۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۸۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.