میوه‌های ایرانی سر سفره نوروز/برای شب یلدا میوه ذخیره نشده است

۱۳م آذر ،

120-114.jpg

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح ذخیره‌سازی میوه عید نوروز گفت: برنامه‌ ویژه‌ای برای ذخیره‌سازی میوه شب یلدا به اجرا درنیامده است.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: هم‌اکنون ذخیره میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال و لیموشیرین به اندازه کافی بوده و هیچ مشکلی در عرضه این میوه‌ها در بازار وجود ندارد.

او با اشاره به این‌که ذخیره میوه‌های مخصوص شب یلدا مانند انار و هندوانه نیز انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم با کنترل و نظارت بیشتر از افزایش قیمت احتمالی میوه در آستانه فرا رسیدن شب یلدا جلوگیری کنیم.

وی همچنین با بیان این‌که کار ذخیره‌سازی میوه ایام عید نوروز نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: قراردادهایی در راستای اجرای این برنامه امضا شده و قرار است تمام ذخیره‌سازی از طریق میوه‌های تولید داخل انجام شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران دربارهٔ وضعیت بازار میوه در حالی مطرح می‌شود که نگرانیهایی از بابت احتمال افزایش قیمت میوه در بازار در آستانه فرا رسیدن شب یلدا به وجود آمده است.

در همین حال تازه‌ترین آمار گمرک ایران نیز حاکی از آن است که واردات انواع میوه به کشور در هفت ماهه سال جاری بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است. براین اساس در هفت ماهه امسال بیش از ۳۶۱ هزار تن انواع میوه به ارزش تقریبی ۲۶۵ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۶٫۳ و ۲۱٫۷ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

آمار گمرک نشان می‌دهد که موز با ۱۸۵٫۷ میلیون دلار، پرتقال با ۶۰٫۴ میلیون دلار و گلابی هندی و انبه با ۱۰٫۷ میلیون دلار عمده‌ترین میوه‌های وارداتی ایران تا پایان مهر ماه امسال بودند. همچنین واردات قانونی میوه‌هایی مانند گریپ فروت، لیمو و لیموترش، انار، انگور، زردآلو، هلو، شلیل و شفتالو نیز در سال جاری متوقف شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.