میوه‌ها و سبزیجاتی که بر زیبایی می‌افزایند

از دیگر خواص جعفری دفع کننده سموم و چربی‌های و مواد زاید رسوب کننده در بدن است و می‌توان از آن به عنوان یک ماده شوینده برای دهان استفاده کرد و آن را غرغره نمود.

بسیاری بر این باورند، تنها با صرف هزینه‌های کلان است که می‌توان پوست سالم و با طراوت داشت، در حالی‌که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در دسترس ما از جمله جعفری، نعناع و لیمو می‌تواند، به زیبایی پوست ما کمک بسیار کند.

به گزارش فارس، در طبیعت میوه‌ها و سبزیجاتی وجود دارند که می‌توانند سهم بسزایی در زیبایی شما نقش داشته باشند، بی‌آنکه در این ارتباط نیاز به صرف هزینه‌های کلان برای حفظ زیبایی خود باشید.

در این مطلب به خواص « جعفری»، «نعناع» و «لیمو» می‌پردازیم:

جعفری

جعفری از جمله سبزیجاتی است که برای روشن کردن رنگ مو و از بین بردن پوسته سر می‌توان از آن استفاده کرد.

همچنین از آب جعفری برای پوست‌های چرب و از بین بردن جوش‌های غرور و جوانی استفاده می‌شود.

اما از دیگر خواص جعفری دفع کننده سموم و چربی‌های و مواد زاید رسوب کننده در بدن است و می‌توان از آن به عنوان یک ماده شوینده برای دهان استفاده کرد و آن را غرغره نمود.

همچنین برای از بین بردن بوی سیر از دهان ساقه‌های جعفری را بهع دندان‌های خود بمالید.

نعناع

نعناع برای اولین بار توسط مصری‌ها کشف شد و آب آن را به بدن می‌مالیدند، این درحالی است که نعناع دارای خواص زیبایی بسیار برای پوست است، به گونه‌ای که از آب نعناع برای مرطوب کردن پوست و همچنین از بین بردن لکه‌ها و جوش‌های پوست استفاده می‌شود.

لیمو ترش

آب لیمو ترش موارد کاربردی بسیاری دارد، از جمله برای از بین بردن منافذ بیش از حد باز پوست یا از بین بردن چربی بیش از حد پوست، بگونه‌ای که با مالیدن آن بر پوست چربی‌های رسوب کرده روی پوست را به‌راحتی می‌توان از بین برد. برای این کار لایه‌های لیمو را روی پوست خود بگذارید و پس از مدتی پوست خود را با آب ولرم بشویید.

همچنین از آب لیمو‌ترش به‌عنوان ماده‌ای جهت از بین بردن کک و مک و لکه‌های پوست و همچنین زردی دندان‌ها استفاده می‌شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.