میوه ها و سبزیجات میان وعده مناسب برای دانش آموزان

میوه و سبزیجات، میان وعده مناسبی برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، موسی گودرزی، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت درمان شهرستان کهگیلویه ضمن بیان این مطلب گفت: میان وعده مناسب،انرژی لازم را برای فعالیت روزانه و مطالعه دانش آموزان تامین کرده و عادات غذایی درست را پایه ریزی می کند.

موسی گودرزی با بیان اینکه میان وعده از بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و چاقی جلوگیری کرده و می تواند نقش مهمی در سلامت دانش آموزان داشته باشد، افزود: اغلب کودکان و نوجوانان به میزان لازم میوه و سبزی مصرف نمی کنند و توصیه می شود بخش اصلی میان وعده آنان از این گروه از مواد غذایی باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات، منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و C و هم چنین فیبر هستند، یادآور شد: سیب، زرد آلو، موز، گیلاس، آلبالو، گریپ فورت، انگور، طالبی، نارنگی، پرتغال، هلو، آلو، توت فرنگی و هندوانه، مثال های خوبی از میوه  ها هستند.

گودرزی با بیان اینکه میوه های خشک و برگ ها مثل کشمش، برگ هلو و زردآلو و هم چنین سایر میوه های خشک شده، به خصوص اگر بدون شکر باشد جایگزین نهایی مناسبی برای میوه هستند، اظهار کرد: دانش آموزان می توانند به راحتی از آن ها در زمان های زنگ تفریح استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هویج کوچک یا خلالی شده، خیار، ساقه های کرفس، نخود فرنگی، لوبیا سبز، سیب زمینی آب پز و گوجه فرنگی، نمونه های خوبی از سبزی ها هستند که به تنهایی یا داخل ساندویچ های خانگی مصرف می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.