می‌خواستند خنده بازار را نابود نمایند/پیشکسوتان در خانه مانده‌اند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

ایراندوست در گفت‌وگو با سینماپرس:

سینماپرس-گروه تلویزیون/احمد ایراندوست در غرفه سینماپرس گفت. عده‌ای با ایجاد حاشیه می خواستند خنده بازار را نابود نمایند اما این کار در محبوبیت خنده بازاری ها در دل مردم هیچ خللی ایجاد نکرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار تلویزیون سینماپرس، احمد ایراندوست بازیگر سینما و تلویزیون که با عنوان غول برره معروف شده است درخصوص آخرین فعالیتش گفت: آخرین بازی ام در تله فیلم «داستان عوضی» به کارگردانی فریدون جیرانی و با بازی علیرضا خمسه، اکبر عبدی و هدایت هاشمی برای شبکه سه سیما بوده که هنوز پخش نشده است. «داستان عوضی» ماجرای یک دزدی اشتباه را روایت می نماید.

ایراندوست درخصوص وضعیت حاکم بر سینما اظهار داشت: به سبب دو دستگی که در حال حاضر در سینما به وجود آمده و دیگر سینما خانه خودش را از دست داده وضعیت خوبی بر آن حاکم نمی باش.

وی درخصوص وضعیت حمایت از هنرمندان گفت: برای بازیگران هیج آینده ای وجود ندارد مگر تعداد محدودی که به سوپراستار معروفند. نادیا دلدار گلچین ها در ایران بسیار است. انتخاب بازیگران برای کار سلیقه ای و شخصی شده به همین سبب بسیار از پیشکسوتان در خانه مانده اند و بیکارند.

ایراندوست درخصوص مجموعه طنز «خنده بازار» گفت: یک سری چالش ها و سنگ اندازی ها برای توقف پخش برنامه خنده بازار صورت گرفت. یک بار مسأله زلزله را پیش کشیدند در صورتی که پخش برنامه در آن موقعیت هیچ ارتباطی به کارگردان، تهیه نماینده و بازیگران نداشت.

وی ادامه داد: برای تولید سری آخر مجموعه خنده بازار گروه زحمت بسیاری کشید، بعضی از روزها از ۶ صبح کار تصویربرداری را آغاز می نمودیم و تا ۵ بعدازظهر بر سرکار بودیم. گاهی اوقات پیش می آید که تا ۴ صبح روز بعد هم می ماندیم.

این بازیگر تلویزیون تصریح نمود: از نظر من اگر سری آخر خنده بازار که ۳۰ قسمت بود در موقعیت خودش پخش می شد و به المپیک و پارالمپیک و حاشیه های پیش آمده برای زلزله برخورد نمی نمود بسیار بهتر دیده می شد. یک عده با ایجاد حاشیه می خواستند خنده بازار را نابود نمایند اما در محبوبیت خنده بازاری ها در دل مردم هیچ اتفاقی نیفتاده است که همه اینها از برخورد آنها با ما در جامعه مشخص می گردد.

وی درخصوص تأثیر تغییر مدیریت شبکه سه سیما در پخش مجموعه طنز «خنده بازار» گفت: اگر نظر مردم و مخاطبان برای مدیر تازه شبکه سه اهمیت بیشتری داشته باشد طی یک نظرسنجی از میزان رضایتمندی آنها با خبر می گردد و با اتکا بر آن برنامه سازی را ادامه می دهد اما اگر بخواهد بر اساس نظرات و نامه نگاری ها از سوی مدیران و مسئولان برای برنامه ها تصمیم بگیرد، اکثر برنامه های این شبکه تعطیل می گردد.

ایراندوست درخصوص پخش پشت صحنه هایی از مجموعه طنز «خنده بازار» در پایان برنامه گفت: نظر من از ابتدا بر این بوده است که پشت صحنه های این کار از اصل کار هم جذاب تر است و نشان داده که از انجام این کار هم استقبال خوبی شده است.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به هنر بازیگری برای ارایه نقش های متفاوت بیان نمود: مردم به من می گفتند تو که منفی ترین نقش اخراجی های ۲ را به عنوان فرمانده عراقی بازی نمودی حالا چه طور می توانی بنشینی و در جمع فیتیله ای های خنده بازار برنامه اجرا کنی؟ من بهترین مثال برای به معنا در آوردن کلمه بازیگر در ایفای نقش های متفاوت را اکبر عبدی می دانم.

وی درخصوص ارتباط مطبوعات و هنرمندان اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها در بعضی موارد کم لطفی های بسیاری می نمایند که به عنوان مثال مسأله ای که اخیراً برای ابوالفضل پور عرب پیش آمد. مطبوعات باید برای کمک به این پیشکسوت اگر مشکلی وجود داشت آن را به صورت محرمانه به گوش مسئولان مربوطه می رساندند تا اگر کمکی لازم است صورت گیرد نه اینکه عکس تازه و قدیم پورعرب را منتشر نمایند و سبب به وجود آمدن حاشیه هایی ناخوشایند و مضر برای وی شوند.

بازیگر نقش غول برره با اشاره به نقش مطبوعات در تأثیرگذاری بر اذهان عمومی گفت: هر چه که مطبوعات می نویسد در ذهن مخاطب جا می گیرد هر چند درست و یا غلط باشد، دیگر در ذهن مخاطب جا گرفته است به همین جهت برای انتشار یافتن اطلاعات درست، رسانه ها باید اهتمام ویژه ای بیندیشند چرا که مردم هر چه را می بینند قبول می نمایند. در واقع رسانه ها می توانند یک شخص را به جایگاه برتری برسانند و همین طور توانایی به زمین زدن آن فرد را هم دارند به همین سبب است که بسیاری از هنرمندان از دنیای مطبوعات و رسانه ها فاصله می گیرند.

وی ضمن انتقاد از وجود نگاه سلیقه ای در کار رسانه ای اظهار داشت: من یک بار جواب تلفن یکی از دوستان مطبوعاتی م را ندادم و همین کار سبب شد وی مطلبی علیه من بنویسد. نباید سلیقه شخصی بر کار حاکم شود. رسانه ای ها باید برای مخاطبان و آنچه آنان می پسندند احترام قائل باشند و صرفاً نظر شخصی شان را در مورد فرد به کار نبرند.

گفتنی است، احمد ایراندوست بازیگر ایرانی اهل آبادان است .وی پیش از بازیگری در ایران به عنوان بادیگارد در هالیوود و بالیوود مشغول کار بوده است.

در کارنامه کاری وی بازی در «شب‌های برره» در نقش غول برره، «مختارنامه» در نقش هارون نعل‌بند، «اخراجی‌ها ?» در نقش فرمانده اردوگاه اسرای ایرانی، «مسافران»، «در چشم باد» دیده می گردد.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۶۰


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.