نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبر داد: تشکیل شورای شناسایی مصادیق مجرمانه رایانه ای؛ به زودی

خبرگزاری آریا-  نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب تشکیل شورایی جهت شناسایی مصادیق جرائم رایانه ای و انحرافات فضای مجازی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی، با اشاره به جدید بودن نوع جرائم، اظهار داشت: جرائم رایانه ای دارای سابقه تقویمی زیادی نیستند، در نتیجه باید به مرو ر زمان با مصادیق و آسیب های آن آشنا شویم که طی آن تصمیمات مقتضی گرفته شود و قانون گذاری ها در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر تشکیل شورایی برای شناسایی مصادیق مجرمانه فضای مجازی، بیان داشت: این شورا متشکل از دادستانی کل کشور، نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد و دیگر ارگان های ذی ربط به زودی تشکیل می شود که طی آن انحرافات فضای سایبری و فعالیت های مجرمانه شناسایی و با آنها برخورد شود.

طباطبایی افزود: نمایندگان ذی ربط این شورا در مجلس تعیین شدند و در آینده ای نه چندان زود این شورا تشکیل جلسه می دهد.

طباطبایی نائینی با اشاره به فعالیت های پلیس فضای تبادل اطلاعات ناجا، گفت: با توجه به اینکه این پلیس تخصصی دارای قدمت زیادی نیست، اما اقدامات موثر و مثبتی در برخورد با جرائم رایانه ای داشته است.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه فضای مجازی، اینترنت و فناوری های روز پدیده هایی هستند که در کنار آسیب ها می تواند در خدمت مردم باشد و به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند، نباید بی جهت محدودیت هایی در این فضا ایجاد کنیم.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فعالیت های پلیس فتا را موثر ارزیابی کرد و افزود: البته باید امکانات و پشتیبانی های لازم از سوی افراد متخصص به این پلیس تخصصی داده شود که آنان پس از شناخت آسیب ها و جرائم رایانه ای به وجود آمده بتواند پیگیر بزهکاران فضای سایبر باشند.

گفتنی است، در ماه آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه‌ای دیجیتال ، پلیس فتا در این نمایشگاه حضور یافته و با دعوت از کارشناسان انتظامی و اجتماعی به سوالات مردم و چالش‌های امنیتی پیش آمده برای آنان پاسخ خواهد گفت؛ شهروندان محترم جهت اطلاعات بیش تر می توانند به سایت پلیس فتا ناجا مراجعه کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.