نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس : در آمریکا هرگاه دلتنگ می‌شدم «آژانس شیشه‌ای» حاتمی‌کیا را تماشا می‌کردم

ممتازنیوز:

2-1-2014316141650

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:بنده برای فیلم شیار ۱۴۳ به تهران آمدم، واقعاً جا دارد از آقای حاتمی‌کیا و خانم آبیار تشکر کنیم؛ در آمریکا هرگاه دلتنگ می‌شدم «آژانس شیشه‌ای» حاتمی‌کیا را تماشا و با آن زندگی می‌کردم.

به گزارش مووی مگ به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره فیلم‌های جشنواره فجر امسال از جمله شیار ۱۴۳ و «چ» گفت: بنده برای فیلم شیار ۱۴۳ به تهران آمدم، واقعاً جا دارد از آقای حاتمی‌کیا و خانم آبیار تشکر کنیم؛ ما که در آمریکا بودیم هرگاه حوصله‌ام تنگ می‌شد فیلم آژانس شیشه‌ای حاتمی‌کیا را تماشا و با آن زندگی می‌کردم.

وی اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس حدود ۱۲ نفر از دوستان حوزوی و دانشگاهی خود را در این زمینه فعال کرده که این فیلم‌ها را ببینند و گزارش آن را ارائه دهند. بنده گزارشات این فیلم را گرفته‌ام که البته نگران‌کننده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: از خانم آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» تشکر کردم و گفتم با دیدن این فیلم از قدرت جایگزینی‌ای که ایجاد کرده بودند لذت بردم به خاطر اینکه مادرم یک سال منتظر پیکر برادرم مصطفی بود و پیکر عمویم نیز هرگز بازنگشت و مادربزرگ ما تا آخر عمر چشمش به در بود و هرگز عمویم از جبهه برنگشت تا این که مادربزرگ ما به انتظار از دنیا رفت.

وی ادامه داد: از این رو به آن خواهر محترم گفتم که شما از اقیانوس گذشت ایثار بچه‌ها یک تکه کوچک را روایت کردید اما حیف که هنرمندان ما چشم طمعشان به هالیوود است. کمیسیون فرهنگی ان شاءالله نظرات خود را در این زمینه ارائه و کسانی را که خوب کار کرده‌اند را تشویق کرده و تقدیر می‌کند.

آقاتهرانی تصریح کرد: برخی می‌خواهند مقدسات مردم را زیر سؤال ببرند؛ وقتی کارگردانی روسپی‌گری را با چادر همراه ‌کند آیا احساس نمی‌کنند که ارزش‌ها را تحقیر کرده‌اند؟!

وی یادآور شد: زمانی که بنده آمریکا بودم قیمت برخی از فیلم‌ها با اینکه چند ده دلار بود ما با وضع بی‌پولی برای دیدن آنها هزینه می‌کردیم چرا اینجا چنین نیست که فیلم‌ها این‌گونه باشد، مگر امام راحل نفرمود که سینما، مدرسه و دانشگاه است؟!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی از فیلم‌های ما به شدت هجو است، گفت: اکنون که دولت تدبیر و امید بر سر کار است چقدر از فیلم‌های جشنواره فجر امسال دربر دارنده معنای تدبیر و امید بود و چند درصد آن اصلاً با دهه فجر انقلاب سازگاری داشت؟! من احساس می‌کنم وزارت ارشاد باری به هر جهت کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گویا، ما اصول درست و معنادار خود را باور نداریم، در حالی که هالیوودیان در کفر خود ثابت‌ترند. اسلام و جامعه اسلامی موضوعات ارزشمندی دارد که هرکدام صلاحیت ساخت فیلم دارد؛ اسلام در دست ما در غربت است. بنابراین امیدواریم تدبیری شود و فعالیت و تلاش مثبت ارزشی هنرمندان به جامعه امید بیشتری بدهد. واقعا برای دولت دعا می‌کنم که کار خود را به خوبی انجام دهد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.