ناامنی در عراق را به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم/ ایران آماده همکاری با دولت عراق برای تأمین امنیت اربعین حسینی

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۱/آبان/ – ۱۱:۲۳ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

آصفری در بازدید از غرفه خبرگزاری :

خبرگزاری : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران ناامنی در عراق را به هیچ وجه نمی‌پذیرد، اظهار کرد: اگر دولت عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) درخواستی از ایران داشته باشد آمادگی همکاری با آن‌ها را داریم.

محمدحسن آصفری در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری آنا، با اشاره به دیدار نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوره تصدی نوری مالکی در عراق شاهد اقدامات مثبتی به ویژه در بحث ثبات امنیت در عراق، خروج آمریکایی‌ها از عراق و شکل گیری پارلمان و شوراهای محلی بودیم و مالکی توانست خدمات ارزنده‌ای را در دوره مسئولیت خود انجام دهد.

وی اضافه کرد: کناره‌گیری نوری مالکی با روی کار آمدن نخست‌وزیر عراق نشان از دلسوزی وی برای عراق دارد.

نماینده اراک در مجلس، با اشاره به روابط و تعامل دو کشور ایران و عراق، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران جز در دوران صدام که جنگ هشت ساله را به کشور ما تحمیل کرد، ارتباط دیرینه‌ای با عراق داشته و مشترکات دینی، فرهنگی، امنیتی و در بعضی از مناطق مشترکات زبانی داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همواره به دلیل وجود این مشترکات و علاقه‌مندی ایرانیان به ائمه اطهار(ع) مدفون در عراق، به دنبال توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی با این کشور هستیم و ناامنی در عراق را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

آصفری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که عراق باید در امنیت کامل باشد و به دنبال این هستیم که احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور در جهت ثبات در این کشور با یکدیگر متحد و هم‌پیمان باشند.

نماینده اراک در مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و تشرف ایرانیان به زیارت حضرت سیدالشهدا در اربعین حسینی، آیا در بحث تأمین امنیت زائران حسینی، ایران با دولت عراق همکاری خواهد داشت؟ اظهار کرد: اگر دولت عراق درخواستی داشته باشد آماده همکاری با آن‌ها هستیم، اما داعش و گروه‌های تروریستی بدانند که اقدامات آن‌ها نه تنها مانع حضور زوار عتبات نخواهد شد بلکه تعداد زائرین حسینی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.