نابودی ویروس ایدز در کمتر از پنج دقیقه با خون تمساح/ قاچاق سرم خون کروکودیل به قبرس

نابودی ویروس ایدز در کمتر از پنج دقیقه با خون تمساح/ قاچاق سرم خون کروکودیل به قبرس

بیماران مبتلا به ایدز هر روز را با انتظار کشف راه درمانی برای این بیماری سر می‌کنند و بر اساس آمارهای منتشر شده تا فروردین سال جاری، در مجموع ۲۴ هزار و ۲۹۰ نفر افراد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند که چهارهزار و ۷۲۲ نفر از این افراد، فوت کرده‌اند، ‌این در حالی است که در سرم خون کروکودیل عاملی به نام کروکودیلین وجود دارد که به سهولت ویروس ایدز را در محیط آزمایشگاهی متلاشی می‌کند، اما صنعت نوظهور پرورش تمساح کشورمان به‌دلیل عدم انجام حمایت‌های لازم و چالش‌های بر سر راه آن در نطفه خفه شده است و در همان آغاز راه از ادامه مسیر باز مانده است.

رئیس انجمن پرورش تمساح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب که گونه بومی تمساح در کشور وجود دارد و سرم خون آن تنها امید ارزان‌قیمت برای نابودی بیماری ایدز است، گفت: کروکودیلین ۵۰۰ برابر قوی‌تر از آنتی‌بیوتیک‌های موجود است و در محیط آزمایشگاهی نیز تأثیر فوق‌العاده سریع آن بر روی ویروس ایدز مشاهده شده است.

شیرازپور با ابراز تأسف از قاچاق غیرقانونی سرم خون به قبرس و سایر کشورها افزود: در حال حاضر پرورش‌دهندگان غیرقانونی اقدام به تولید سرم خون می‌کنند و این سرم‌ها را که می‌تواند مرهمی بر زخم‌های بیماران در داخل کشور باشد به صورت قاچاق به کشور های دیگر می‌فرستند.

وی تصریح کرد: هر کشوری که بتواند سریع‌تر داروی درمان ایدز را کشف کند تمام سرمایه‌های جهانی را به سوی خود جذب خواهد کرد و البته به‌دلیل اینکه قیمت این دارو بسیار پایین است و داروهای گیاهی را نمی‌توان به‌صورت انحصاری تولید کرد، هیچ کشوری برای تولید آن در کشور دیگر تمایل ندارد.

رئیس انجمن پرورش تمساح با تأکید بر عدم اختصاص یافتن هیچ‌گونه وام و تسهیلاتی برای پروش‌دهندگان یادآور شد: بارها پیشنهاد داده‌ایم که با تخصیص بودجه به این بخش، تمساح‌های پرورشی غیرقانونی را جمع‌آوری کنیم و به این ترتیب با همکاری سرم‌سازی حصارک و یا انیسیتو پاستور بر روی سرم‌های تولید شده آزمایشات لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در درمان بیماری ایدز استفاده کنیم اما هیچ‌گونه اقدامی در این باره صورت نگرفت.

شیرازپور در ادامه تأکید کرد: از سرم خون تمساح به صورت بخور برای رفع عفونت مجاری دستگاه تنفسی بیماران مبتلا به ایدز می‌توان استفاده کرد و یا به‌صورت کرم و موضعی بر روی مجاری ادراری و یا بر روی زخم‌های عفونی برای درمان عفونت‌های ابتلایان کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه ایدز بیماری است که از طریق ویروس منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: این ویروس به تدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می‌کند به‌طوری که فرد به انواع عفونت‌ها و سرطان‌ها مبتلا شده، در نهایت منجر به مرگ می‌شود.

محققان بعد از مشاهده درگیری‌های شدید میان تمساح‌ها در طبیعت و عفونی نشدن جراحات حاصل از این درگیری‌ها در محیط آلوده آب با انجام آزمایشات متعدد به وجود عاملی به نام کروکودیلین در خون این خزنده پی بردند./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910621-01

جنگل و مراتع

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. فرزاد:

    سلام .خداکنه خبر راست باشه

  2. فرزاد:

    سلام.آیا واقعا صحت داره .آیا درمان قطعی ایدز با کروکودیل؟؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.