ناتر روستایی دوست داشتنی برای مردم تهران+تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روستای کوهستانی خوش آب وهوا و خوش منظر ناتر با مراتعی سبز و جنگلهایی پوشیده از درختان پهن برگ در کیلومتر ۳۰ جاده چالوس به تهران قرار دارد .

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای ناتر در پنج کیلومتری جاده تهران به مرزن آباد است .

از جاذبه های روستای ناتر میتوان به قلقله چشمه ککی چشمه اشاره کرد .این روستا دارای امزاده ای به نام امامزاده فضل فاضل می باشد که مردم آن منطقه اعتقاد بسیاری به این امامزاده و معجزات آن دارند.

**اقتصاد روستا 

روستای ناتر بدلیل سردی آب و هوا و مطلوب بودن آب وخاک محل مناسبی برای کشاورزی و دامپروری می باشد.

وسعت ناتر ۲۲۰ هکتار می باشد که قسمت های وسیعی از کوهستانها را به خود اختصاص می دهد و از روستاهای همجوار ناتر می توان به روستای فشکور و دلیر و الیت اشاره کرد.

**چشم انداز روستا 

روستای کوهستانی خوش آب وهوا و خوش منظر ناتر با مراتعی سبز و جنگلهایی پوشیده از درختان پهن برگ در کیلومتر ۳۰ جاده چالوس به تهران قرار دارد که از طریق جاده فرعی آسفالته در جوار جنگلکاری سوزنی برگ به این روستا منتهی می گردد .

 طول جاده حدود۲۰ تا ۲۲ کیلومتر است که روستاهای طویر- کوتر- مرس- مکار- عالیرو-فشگور- خارس و بیجده نو در مسیر این روستا قرار دارند . چشمه های فراوان و طبیعتی زیبا این روستا را به یکی از روستاهای خوش آب و هوای منطقه بدل کرده است . 

**معماری روستا 

هرچند چهره روستا تلفیقی از معماری قدیم با خانه های کاه گلی و سنگی و چوبی است اما طی چند سال اخیر چهره روستا تغییر بسیار یافت و خانه هایی با متد امروزی در لابلای این خانه ها سر در بر آورده است . 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.