ناتوانی روانی رانندگان برای استفاده همزمان از تلفن‌همراه

۳۰م دیماه ،

 

بیشتر مردم بر این باورند که به‌راحتی می‌توانند چند کار را به صورت همزمان و با کیفیت قابل‌ملاحظه به انجام برسانند. اما این طور که نتایج حاصل از بررسی تازه محققان دانشگاه Utah در آمریکا نشان می‌دهد، اشخاصی که به صورت همزمان چند کار را باهم انجام می‌دهند، به عنوان مثال هنگام رانندگی با تلفن‌همراه صحبت می‌کنند، قادر به انجام این کارها با کیفیت قابل قبول نیستند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "دیوید سانبونماتسو"(David Sanbonmatsu) از محققان این بررسی و استاد روانشناسی در دانشگاه Utah گفت: «آنچه که در این زمینه به ما اخطار می‌دهد، در مورد اشخاصی است که هنگام رانندگی از تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنند و قادر به انجام صحیح هیچ یک از این دو کار نیستند. نتایج حاصل از بررسی‌های ما نشان داده است اشخاصی که هنگام رانندگی با تلفن‌همراه خود صحبت می‌کنند و یا پیامک می‌فرستند، در گروه اشخاصی طبقه‌بندی می‌شوند که توانایی انجام چندکار به صورت همزمان را ندارند. مطالعات ما نشان داده است، اشخاصی که چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند همان کسانی می باشند که قابلیت انجام چند کار به صورت همزمان را ندارند و این مسئله در پایان سبب می‌شود که آن‌ها هیچ از کارها را نتوانند به خوبی انجام دهند».
 
یکی دیگر از محققان حاضر در این بررسی توضیح داد، آن دسته از کسانی که تصور می‌کنند هنگام انجام چند کار به صورت همزمان می‌توانند به خوبی آن‌ها را مدیریت کنند، کسانی می باشند که در شرایط یاد شده قادر به انجام صحیح کارها به صورت همزمان نیستند و در نهایت نمی‌توانند از پس این کارها به خوبی برآیند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.