ناتوانی سامسونگ در تولید انبوه نمایشگر با تراکم ۴۴۱ پیکسل با تکنولوژی AMOLED

۰۲م آذر ،

فاوانیوز: این روزها دیگر نمایشگرهای ۳ و ۳٫۵ اینچی به خاطره ها پیوسته‌اند و حتی اپل هم که سال‌ها بر قطر ۳٫۵ اینچ پا فشاری می‌کرد، به سراغ نمایشگر ۴ اینچی رفته. سامسونگ را باید بازیگر اصلی در به راه افتادن مسابقه نمایشگر بزرگتر برای موبایل ها دانست. پنل‌های امروزی بزرگتر، درخشان‌تر و با رزولوشن بالاتر عرضه می‌شوند و به نظر می‌رسد سامسونگ نیز نقشه‌های فوق العاده ای برای آینده دارد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از نارنجی، با توجه به شایعات می‌دانیم که سامسونگ قصد دارد برای ادامه پیشتازی در بازار اندروید، نمایشگری ۴٫۹۹ اینچی با تراکم ۴۴۱ پیکسل و کیفیت فول اچ دی را بر روی گلکسی اس ۴ قرار دهد. این فوق العاده است البته به شرطی که سامسونگ قادر به تولید انبوه آن شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ دوران سختی را در تلاش و تحقیق برای طراحی یک فرآیند تولید بی نقص برای پنل تازه پشت سر می‌گذارد. Samsung Display که بازوی دیگر غول الکترونیک است، مسئول تأمین پنل نمایشگر برای بخش تلفن هوشمند کمپانی است ولی گویا در تولید آن دچار مشکلاتی شده که به وقفه در انبوه سازی انجامیده.

بنا به اطلاعات داخل صنعتی، Samsung Display قادر به تکمیل تکنولوژی تولید انبوه قطعات نشده و در فرآیند تبخیر با مشکلاتی روبرو است. پیش‌تر نیز خبرهایی مبنی بر کوچ سامسونگ از AMOLED به LCD به خاطر بروز همین مشکل را شنیده بودیم.

در سوی دیگر گفته می‌شود که سامسونگ در حال همکاری با کمپانی ۳M است تا تکنولوژی LITI مخفف (Laser Induced Thermal Imaging یعنی تصویر سازی حرارتی با استفاده از لیزر) را که امکان چاپ بی نقص متریال مورد استفاده در OLED، بر روی شیشه را می‌دهد، به کار بگیرد ولی این فرآیند نیز دارای مشکلاتی است و گویا به در بسته خورده.

چیزی که مشخص است، وجود این تکنولوژی است اما آیا سامسونگ قادر خواهد شد آن را بدون نقص به تولید انبوه برساند و به موقع برای عرضه گلکسی اس ۴ آماده نماید؟ به نظر می‌رسد حتی اگر این امر میسر نشود، با استفاده از تکنولوژی LCD نمایشگر فول اچ دی را در نسل بعدی گلکسی اس خواهیم دید. اما اینکه این کار چه هزینه ها و فایده هایی خواهد داشت هنوز مشخص نیست.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.