ناتو از تظاهرات اعتراض آمیز افغانها نسبت به فیلم ضد اسلامی در هراس است

به گزارش شبکه بی بی سی، هشدار ناتو به نیروهای تحت فرمان خود در افغانستان که در رابطه با گسترش اعتراض‌های مردمی علیه پخش فیلم ضد اسلامی مطرح شده، در حالی است که تظاهرات مردمی علیه این فیلم که در آن به شدت به پیامبر اسلام اهانت شده، در خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش یافته است.

پخش این فیلم در وبسایت یوتیوب اعتراض‌هایی را در برخی از کشورهای عربی و از جمله لیبی، مصر و یمن در پی داشته است.

راجر نوبل معاون عملیاتی فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان روز پنجشنبه در همین خصوص گفت، ناتو نمی‌خواهد در روزهای آینده به اعتراض‌ها در این کشور دامن بزند.

نوبل در ادامه تصریح کرد: ˈما تلاش داریم تا از حضور در موقعیت نامناسب و در زمان نامناسب بپرهیزیم و همچنین می‌کوشیم تا به گونه غیرعمدی در موقعیتی قرار نگیریم که ممکن است منجر به دامن زدن به اعتراضات و گردهمایی‌های مردم در روزهای آینده شود.ˈ

پیش از این دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که حامد کرزی رئیس جمهوری این کشور، سفر از پیش برنامه‌ریزی شده خود به نروژ را به تعویق انداخته است.

بر اساس این گزارش، قرار بود کرزی عصر روز پنجشنبه در یک سفر رسمی برای امضای توافقنامه استراتژیک میان افغانستان و نروژ، کابل را به قصد اسلو ترک کند.

رئیس جمهور افغانستان چهارشنبه شب با باراک اوباما رئیس جمهوری و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در مورد پخش این فیلم و اعتراض‌ها در خاور میانه تلفنی گفتگو کردند.

اعتراض‌های خشونت‌آمیز در لیبی و حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی منجر به کشته شدن سفیر آمریکا و سه کارمند آمریکایی این کنسولگری شد.

مصر و یمن هم شاهد اعتراض‌هایی علیه انتشار این فیلم بوده است.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.