ناتو: برای حضور در افغانستان پس از ۲۰۲۲ به اجازه سازمان ملل نیازی نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام نمود که این ائتلاف بین‌المللی برای ماموریت آموزش نظامی خود در افغانستان پس از سال ۲۰۲۲ میلادی به اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیازی ندارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما پس از سال ۲۰۲۲ بر اساس دعوتی که از سوی دولت افغانستان به عمل آمده، به عملیات خود در این کشور ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان نمود: این اقدام به طور کامل با قوانین بین‌المللی تطابق دارد.

راسموسن اعلام نمود: اگر بتوانیم اجازه سازمان ملل را نیز در این زمینه به دست آوریم، فکر می‌کنم بهتر خواهد بود.

ائتلاف بین‌المللی ناتو قرار است پس از سال ۲۰۲۲ به نقش مشاوره‌ای و آموزش نظامی خود در افغانستان ادامه دهد. این در حالی است که نقش ناتو در افغانستان در غالب عملیات‌های نظامی تا پایان سال ۲۰۲۲ خاتمه می‌یابد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در کنفرانس مطبوعاتی ماهانه خود اظهار داشت که این ائتلاف بین‌المللی در مرحله اولیه برنامه‌ریزی خود برای ادامه فعالیت در افغانستان است و برنامه‌ریزی نهایی تا اواسط سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت.

این در حالی است که ماه قبل نیکلای کرچونوف، نماینده روسیه در ناتو اخطار داد، مسکو همکاری‌های خود را با ناتو در زمینه افغانستان پس از سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد نمود؛ مگر این که این ائتلاف اجازه رسمی سازمان ملل متحد را برای عملیات آموزش نظامی در افغانستان کسب کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.