ناتو درخصوص استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی روسیه تصمیماتی می‌گیرد

خبرگزاری dpa آلمان امروز (جمعه) اعلام کرد که پس از تایید ناتو، این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا، در هفته آینده، سربازان دیگری به رومانی، اسلواکی و بلغارستان اعزام خواهند شد.

ناتو درخصوص استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی روسیه تصمیماتی می‌گیرد

به گزارش ممتاز نیوز، منابع خبری آلمان اعلام کردند که این استقرار حداقل از اواخر ماه ژانویه در نظر گرفته شده بود، اما از طرفی بنا بر گزارش‌ها با مقاومت برخی از کشورها مواجه شد.

به گفته خبرگزاری آلمان، این بلوک ۳۰ عضوی در این هفته درخصوص استقرار جدید به توافق رسیدند و چهارشنبه آینده، زمانی که یک طرح مکتوب در نشست وزرای دفاع ناتو تصویب شود، آن را رسمی خواهد کرد. این اتفاق ممکن است در بهار انجام شود و آمریکا و فرانسه از تامین کنندگان اصلی این طرح به شمار می‌روند.

سه کشور بالتیک و لهستان از پیش میزبان هزاران سرباز از سوی ناتو هستند و این اقدام به منظور جلوگیری از “حمله احتمالی روسیه به اوکراین” صورت گرفته است.

به گفته این خبرگزاری آلمانی، برنامه‌های ناتو همچنین شامل جابجایی احتمالی نیروها در سایر نقاط اروپا است.

از طرفی، این استقرار ممکن است در اسلواکی، جایی که “مخالفت قابل توجهی” با حضور نظامی خارجی وجود دارد، دردسر ایجاد کند.

در همین حال دبیرکل ناتو هم اعلام کرد که انتظار می‌رود تصمیماتی درخصوص تقویت بلند مدت حضور ناتو در جناح شرقی در بهار ۲۰۲۲ اتخاد شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در رومانی اظهار کرد: ما هفته آینده نشست وزیران دفاع را داریم و من انتظار دارم که وزیران با شروع بیشتر برنامه ریزی و رسیدگی به مقیاس، دامنه و جزئیات نحوه استقرار یک گروه جنگی موافقت کنند و بعد از آن انتظار دارم که تصمیم نهایی در فصل بهار گرفته شود.

استولتنبرگ افزود: خطر درگیری نظامی در اروپا همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ما در حال بررسی وضعیت خودمان هستیم و این وضعیت شامل استقرار گروه‌های جنگی در جنوب شرقی این ائتلاف یعنی رومانی و سایر کشورهای اطراف منطقه دریای سیاه است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در واکنش به آخرین اظهارات ینس استولتنبرگ عنوان داشت: ناتو در حال تشدید اوضاع در اطراف اوکراین است تا حضور خود را در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش دهد.

زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشت: واقعا اتفاقی که می‌افتد، این است، ناتو به تقویت حضور خود در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهد و بهانه‌ای برای این کار در قالب تشدید اوضاع در اطراف اوکراین ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.